אונקולוגיה

מומחים בארצות הברית קוראים לפתרון משבר הטיפול בחולי סרטן (Health Affairs)

במאמר שפורסם במהלך חודש ספטמבר בכתב העת Health Affairs מציעים הכותבים פתרון לבעיות הנוגעות לטיפול במחלות ממאירות בארצות הברית המושתת על המקובל הגריאטריה, ולא האונקולוגיה המסורתית. לדבריהם, מאחר וחל שינוי במגמת הטיפול בחולי סרטן הרחק מטיפולים אגרסיביים ולקראת גישות חדשות השמות דגש על איכות החיים.

הכותבים מאמינים כי מערכת הטיפול בחולי סרטן בארצות הברית מצויה כעת במצב של משבר, זאת בדומה למסקנות משרד הבריאות האמריקאי בדו”ח משנת 2013. המשבר כולל הגדלה של עלויות הטיפול וצפי לעליה במספר המקרים של ממאירויות. הם מאמינים כי המשבר נובע ברובו מתפישה מוטעית של בריאות, בעיקר האמונה כי נדרש טיפול אגרסיבי בכל הגידולים הממאירים, ללא תלות בגיל המטופל, מצבו הרפואי, מחלות רקע או סיכויי תמותה עקב מחלות אחרות.

בסקר שנערך בשנת 2011, אמריקאים דיווחו כי החשש הגדול ביותר שלהם הוא מפני מחלות ממאירות (41%), לאחר מכן מחלת אלצהיימר (31%); יתר המחלות לא זכו לשיעורים גבוהים בקרב הנשאלים.

ממשלת ארצות הברית העניקה לנושא הטיפול במחלות ממאירות עדיפות גבוהה, עם תקציבים גדולים יותר. עם זאת, הכותבים טוענים כי עם הזדקנות האוכלוסייה צצות סוגיות רפואיות חשובות יותר, מעבר לטיפול במחלות ממאירות, בעיקר בחולים מבוגרים. באחד המחקרים בנושא, ה-NSHAP, מגוון גורמים שבר עצמות לאחר גיל 45, בריאות נפשית ירודה, הפרעות שינה, סוכרת, מחלות לב וכלי דם ותשישות כולם היו גורמים מנבאים הרבה יותר משמעותיים למצב הרפואי, בהשוואה לממאירות. יתרה מזאת, חולים במצב בריאותי טוב מאוד או מצוין היו בעלי סיכוי דומה לחלות בממאירות, כמו אלו במצב רפואי סביר או ירוד. החוקרים הופתעו לגלות עד כמה אבחנה קודמת של ממאירות הייתה חסרת חשיבות בקביעת המצב הבריאותי הנוכחי של צעירים.

הממצאים לפיהם ממאירויות אינן מזיקות בהכרח כמו מחלות אחרות אינו מפתיע. ממאירויות נפוצות רבות ניתנות לטיפול, כאשר הסיבה העיקרית לתמותה של נשים עם סרטן שד או גברים עם סרטן ערמונית אינה הממאירות, אלא מחלות אחרות.

טיפול היתר בחולי סרטן נובע מההתייחסות הממוקדת במחלה, ואחד הפתרונות המוצעים הוא מערכת טיפול רפואי חדשה, המבוססות על תפיסה חדשה של בריאות. בקצרה, מערכת רפואית הוליסטית, ממוקדת-מטופל ולא ממוקדת-מחלה. יש לקחת בחשבון את כל המחלות של המטופל ואת התפקוד, המצב הפסיכולוגי, המצב הכלכלי, התמיכה החברתית והערכים של כל מטופל.

Health Affairs. 2013. Published online September 23

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה