אונקולוגיה

תסמינים קוגניטיביים והליכה איטית מעלים סיכון לירידה קוגניטיבית (Neurology)

תסמונת Mototic Cognitive Risk Syndrome (MCR), אבחנה חדשה המשלבת תסמינים קוגניטיביים והליכה איטית בחולים ללא דמנציה או מוגבלות בניידות, נפוצה במבוגרים והינה גורם סיכון מוקדם להידרדרות קוגניטיבית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Neurology.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את שיעורי ההימצאות של תסמונת MCR, תסמונת טרום-דמנציה שהוגדרה לאחרונה ומתאפיינת בהליכה איטית ותלונות קוגניטיביות, ואת הקשר בין תסמונת זו ובין הסיכון לדמנציה.

במסגרת המחקר נאספו נתונים אודות כ-26,800 מבוגרים ללא דמנציה ומוגבלות, בגילאי 60 שנים ומעלה, מ-22 מדגמי עוקבה מ-17 מדינות. החוקרים בחנו גם את ההיארעות של ליקוי קוגניטיבי (מדד מיני-מנטל של 4 נקודות ומעל) ודמנציה על-רקע תסמונת MCR ב-4,812 משתתפים ללא דמנציה עם מדד מיני-מנטל בסיסי של 25 נקודות ומעלה, מארבעה מחקרי עוקבה.

בתחילת המחקר, 2,808 מבין 26,802 המשתתפים ענו על הקריטריונים לתסמונת MCR. שיעורי ההימצאות של התסמונת עמדו על 9.7%, עם שיעורי הימצאות גבוהים יותר בגיל מבוגר יותר, אך ללא הבדל מגדרי. תסמונת MCR ניבאה את הסיכון להתפתחות ליקוי קוגניטיבי (יחס סיכון מתוקן משוקלל של 2.0); יחסי הסיכון המתוקנים עמדו על 1.5-2.7 במדגמים הפרטניים.

הממצאים נותרו גם לאחר שהחוקרים לא כללו בניתוח הנתונים משתתפים עם ליקוי קוגניטיבי אפשרי וחפיפה אבחנתית עם תסמונות טרום-דמנציה אחרות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תסמונת MCR נפוצה באנשים מבוגרים ומהווה גורם סיכון משמעותי ומוקדם להידרדרות קוגניטיבית.

Neurology. Published online July 16, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה