אונקולוגיה

ועדת השרים לחקיקה החליטה לתמוך בהצעת החוק ”מוות במרשם רופא” (הארץ)

מאת  מערכת אי-מד

ועדת השרים לחקיקה החליטה אמש לתמוך בחוק המכונה “מוות במרשם רופא” , ע”פ הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת עופר שלח. ע”פ הצעת החוק, חולה במחלה סופנית (תוחלת חיים נמוכה מ-6 חודשים) שהוא צלול, ללא הפרעות נפשיות, בוגר , אשר מביע בקשתו לסיים את חייו בכתב ובע”פ (ולפני שני עדים) יהיה רשאי לבקש מרופאו מירשם לתרופה מרדימה במינון קטלני שתסיים את חייו.

החוק אמור לתת מענה לאותם מקרים שבהם חוק החולה הנוטה למות אינו מטפל כיום: חולים שאינם מחוברים למכשירי החייאה אשר מבקשים לסיים את חייהם בשל הסבל וההשפלה הממתינים להם. כזכור, חוק החולה הנוטה למות מאפשר כיום שלא לבצע פעולות החייאה או לנתק החולה ממכשירים המחזיקים אותו בחיים. בחוק החדש תינתן אפשרות לחולה לבקש לסיים את חייו באופן אקטיבי.

ע”פ הצעת החוק הרופא יהיה מחוייב להציג בפני החולה את האפשרויות העומדות לרשותו (הוספיס או טיפול אחר) ואף להסביר לחולה את האופן שבו פועלת התרופה שאמורה לגרום למותו. כמו כן, אם לרופא יש חשד שהחולה סובל מהפרעה נפשית ניתן יהיה להפנותו לבדיקה פסיכיאטרית.

כצפוי, נציגי המפלגות הדתיות,(וגם הרב הראשי ) מתנגדים נחרצות לחוק ויצביעו בכנסת נגדו.

יוזם החוק , עופר שלח , מדגיש כי כיום יש לא מעט מקרים שבהם, בגלל שהחוק אינו בתוקף, סיום החיים מתרחש באמצעות התאבדות טראומטית או בביצוע מה שמוגדר ע”י החוק עדיין כ”רצח” ע”י קרוב הנענה לבקשת החולה המבקש לסיים את חייו.

לכתבה ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה