אונקולוגיה

התועלת ההישרדותית של Ramucirumab בטיפול בחולי סרטן ריאות (מתוך כנס ASCO)

מתוצאות מחקר REVEL עולה כי הטיפול ב- Ramucirumab הביא לשיפור שולי בשיעורי ההישרדות של חולים עם NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) תחת קו טיפול שני. המהמשות הקלינית של הממצאים הללו נידונה במהלך הכנס השנתי מטעם ASCO (American Society of Clinical Oncology).

לדברי החוקרים, מדובר באפשרות טיפול חדשה בחולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC. מדובר הטיפול הראשון מזה כעשור שהביא לשיפור בתוצאות טיפול קו-שני בחולים.

עם זאת, בשיחה נוספת עם החוקרים הם מודעים לכך כי מדובר בתועלת הישרדותית שולית עם תועלת של 1.4 חודשים על שיעורי ההישרדות הכוללים ושל 1.5 חודשים על שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות.

1,253 החולים שנכללו במחקר REVEL אובחנו עם ממאירות מסוג NSCLC בשלב IV, עם הישנות של המחלה למרות טיפול כימותרפי סטנדרטי. כולם טופלו ב-Docetaxel במינון 75 מ”ג למ”ר. החולים חולקו באקראי לטיפול ב- Ramucirumab במינון 10 מ”ג לק”ג ביום הראשון במחזור בן 21 ימים או פלסבו עד להתקדמות המחלה, רעילות בלתי-מתקבלת, או תמותה.

שיעורי ההישרדות הכוללים, תוצא הסיום של המחקר, היו טובים יותר עם Ramucirumab בהשוואה לפלסבו (10.5 לעומת 9.1 חודשים, יחס סיכון של 0.857). הבדלים אלו תורגמו לירידה של 14% בסיכון לתמוה (p=0.0235).

חציון ההישרדות ללא התקדמות היה טוב יותר בקרב מטופלים ב- Ramucirumab (4.5 לעומת 3.0, יחס סיכון של 0.762), עם ירידה של 24% בסיכון להתקדמות (p<0.0001).

התועלת ההישרדותית הייתה עקבית לאורך קבוצות חולים מג’וריות, כולל אלו עם מחלה קשקשית ומחלה לא-קשקשית.

החוקרים מדגישים כי מדובר בטיפול הניתן במסגרת קו טיפול שני. כלומר, מדובר באוכלוסיית חולים עם שיעורי תגובה נמוכים מ-10% וחציון הישרדות ללא-התקדמות העומד באופן עקבי על פחות מ-3%. מדובר בהבדל קטן, אך במספר חולים גדול.

מתוך כנס ASCO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה