אונקולוגיה

ההשפעה של טיפול קרינה אדג’וונטי על הישרדות נשים עם סרטן שד (Ann Oncol)

נתונים ממחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Annals of Oncology, מאשרים את חשיבות ההקפדה על טיפול קרינתי אדג’וונטי בהתאם להנחיות. מהממצאים עולה כי הטיפול מלווה בשיעורים גבוהים יותר של הישרדות ללא-הישנות והישרדות כללית. עם זאת, כריתה לא-מלאה של הגידול מלווה בסיכון מוגבר להישנות מקומית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יש הוכחות כי לטיפול קרינתי תפקיד חשוב במסגרת הטיפול האדג’וונטי בסרטן שד. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון האם הטיפול אדג’וונטי קרינתי, בהתאם להנחיות, מביא לשיפור שיעורי ההישרדות של סרטן שד ראשוני; לקבוע האם ניתוח משמר שד וטיפול קרינתי שווה ערך לכריתת שד בכל הנוגע לתוצאות הטיפול ולקבוע האם טיפול קרינתי אדג’וונטי מפצה על כריתה לא מלאה של הגידול.

במחקר הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים את הנתונים אודות קרוב ל-9,000 נשים עם סרטן שד ראשוני, שגויסו מ-17 מרכזים בגרמניה בין 1992-2008.

טיפול קרינתי אדג’וונטי בהתאם להנחיות בנשים עם סרטן שד ראשוני לווה בשיפור משמעותי במדדי הישרדות (הישרדות ללא-הישנות והישרדות כללית) בהשוואה לנשים שלא קיבלו טיפול קרינתי אדג’וונטי לפי ההנחיות. יתרה מזאת, מהתוצאות עלה כי אין הבדלים משמעותיים בשיעורי הישרדות ללא-הישנות ושיעורי הישרדות כלליים בין ניתוח משמר-שד ולאחריו טיפול קרינתי ובין ניתוח לכריתת שד.

טיפול קרינתי אדג’וונטי לא הביא לשיפור בתוצאות הטיפול בחולות לאחר כריתה לא-מלאה של הגידול בניתוח משמר-שד; בנשים אלו שיעורי ההישרדות ללא-הישנות היו נמוכים משמעותית וכך גם שיעורי ההישרדות הכללית, בהשוואה לנשים שעברו כריתה מלאה של הגידול, בהתאם להנחיות. בנוסף, טיפול קרינתי לאחר כריתת שד, שאינו בהתאם להנחיות (טיפול-יתר) לא השפיע משמעותית על שיעורי ההישרדות.

Ann Oncol. 2014;25(3):628-632

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה