אונקולוגיה

ועדת גבאי: כולם אשמים במשבר הדסה, יש להעביר השליטה..נשות הדסה מוחות, והנאמנים מזהירים מגרעון גבוה מהצפוי בתקופת הקפאת ההליכים (דהמרקר)

השבוע פרסמה ועדת גבאי את מסקנותיה לגבי המשבר בהדסה, כשכותרת הדו”ח היא : כשל רב מערכתי. הועדה מאשימה את כל הגורמים הקשורים החל מהמדינה (העדר פיקוח מספק מצד משרד הבריאות והאוצר) , נשות הדסה,  חברי הדירקטוריון וההנהלות, הרופאים ועובדים , כאשר רק האחיות דווקא מצויינות לטובה. 

ההמלצה היא להעביר את השליטה לגורם אחר, אך לא לבצע הלאמה, כאשר לנשות הדסה יהיה ייצוג בדירקטוריון. גם ההנהלה הנוכחית בראשות אביגדור קפלן זוכה לביקורת בעיקר בשל ש”נסחפה לטעמנו בעוצמת ההאשמות וההסתכלות אחורה” ולא גילתה כושר מנהיגות בהובלת הרופאים והצווות.

לגבי השר”פ הועדה מציעה שעד שיתקבלו מסקנות ועדת גרמן, ש-50% מהכנסות השר”פ ינותבו לקופת בית החולים.

לדיווח בדהמרקר

בתגובה לדו”ח טענה מנכ”לית נשות הדסה שההמלצות והמסקנות היו ידועות מראש על פי הרכב הועדה. כמו כן הביעה המנכ”לית כעס על כך שלמדה על הדו”ח מהתקשורת.

לכתבה בדהמרקר

ובאותו עניין, נאמני הדסה, עורכי הדין ליפא מאיר ואשר אקסלרוד מזהירים שהגרעון בתקופת הקפאת ההליכים צפוי להיות גדול יותר בכמה עשרות מיליוני ש”ח מהגרעון החזוי , ולכן הם מבקשים לדיון דחוף כדי לשקול קיצור תקופת הקפאת ההליכים במידה ולא יימצאו מקורות לכיסוי הגרעון החורג.

לכתבה בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה