אונקולוגיה

מה בין טיפול בלנטוס וחומצות שומן אומגה שלוש ובין התפתחות מחלות ממאירות? (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בלנטוס וחומצות שומן אומגה-שלוש אינו מביא לעליה בשיעורי התמותה והתחלואה על-רקע מחלות ממאירות. חשיפה לטיפולים להפחתת רמות הסוכר בדם, כולל מטפורמין וערכי HbA1c במהלך המחקר לא השפיעו על הסיכון למחלות ממאירות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים אפידמיולוגיים שקשרו בין טיפול בלנטוס ותרופות להפחתת רמות הסוכר בדם ובין מחלות ממאירות והקשר בין חומצות שומן אומגה-שלוש ובין מניעת מחלות ממאירות לא אושרו במחקרים נוספים. כעת הם ביקשו לבחון את ההשפעות של לנטוס וחומצות שומן אומגה-שלוש על היארעות מחלות ממאירות במסגרת מחקר ORIGIN (Outcome Reduction with and Initial Glargine Intervention).

מחקר ORIGIN הינו מחקר בינלאומי, ארוך-טווח, אקראי, להשוואת לנטוס עם טיפול סטנדרטי וחומצות שומן אומגה-שלוש עם פלסבו (כפל סמיות) בחולים עם הפרעה בערכי סוכר בדם בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם. התוצא העיקרי של המחקר היה הופעה של ממאירות חדשה או חוזרת. כמו כן, החוקרים בחנו את שיעורי התמותה עקב מחלות ממאירות וסוגים שונים של מחלות ממאירות.

מבין כ-12,500 אנשים (גיל ממוצע של 63.5 שנים), 953 אובחנו עם אירוע של ממאירות במהלך חציון מעקב של 6.2 שנים. בקבוצת הטיפול בלנטוס ובקבוצת הטיפול הסטנדרטי, היארעות מחלות ממאירות עמדה על 1.32 ל-100 שנות-אדם (p=0.97) ובקבוצת המטופלים בחומצות שומן אומגה-שלוש ופלסבו, ההיארעות עמדה על 1.28 ו-1.36 ל-100 שנות-אדם, בהתאמה (p=0.39). לא תוארו הבדלים בהשפעות של אחת ההתערבויות לפי תתי-קבוצות שהוגדרו מראש. שיעורי התמותה על-רקע ממאירות ותוצאות ספציפיות לממאירויות לא היו שונות בין הקבוצות. ערכי HbA1c לאחר ההקצאה האקראית, טיפולים להפחתת רמות סוכר בדם (כולל מטפורמין) ומדדי מסתהגוף לא השפיעו על תוצאות המחלות הממאירות.

החוקרים מסמכים וכותבים כי טיפול בלנטוס וחומצות שומן אומגה שלוש אינו משפיע על הסיכון להתפתחות מחלות ממאירות או תמותה עקב מחלות ממאירות.

Diabetes Care February 26, 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה