אונקולוגיה

הערכת מקומו של טיפול כימותרפי לפני ניתוח גידולי NSCLC (מתוך The Lancet)

בכתב העת Lancet מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול כימותרפי לפני ניתוח מביא לשיפור משמעותי של שיעורי ההישרדות הכוללים, הזמן עד להישנות מרוחקת ושיעורי ההישרדות ללא הישנות של חולים עם גידולים נתיחים מסוג NSCLC (Nonsmall Cell Lung Cancer).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נתונים קודמים הצביעו על שיפור שיעורי ההישרדות בחולים עם גידולי NSCLC. כעת הם ביקשו לערוך סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה להערכת ההשפעות של טיפול כימותרפי לפני-ניתוח בחולים עם גידולי NSCLC נתיחים.

החוקרים ערכו חיפוש מקיף אחר מחקרים שהחלו לאחר ינואר 196. נתונים מעודכנים של המשתתפים נאספו ונבדקו וכן נאספו תוצאות ממחקרים אקראיים ומבוקרים פרטניים. התוצא העיקרי, הישרדות כוללת, הוגדר כזמן מההקצאה האקראית עד לתמותה (מכל סיבה). תוצאים משניים כללו שיעורי הישרדות ללא-הישנות, זמן עד להישנות מקומית-אזורית ומרוחקת, הישרדות ספציפית לסיבה, שיעורי כריתה מלאה וכוללת ותמותה לאחר-ניתוח.

מהנתונים מ-15 מחקרים אקראיים ומבוקרים (2,385 חולים) עולה כי לטיפול כימותרפי לפני-ניתוח השפעה משמעותית על שיעורי ההישרדות (יחס סיכון של 0.87, p=0.007), ירידה של 13% בסיכון היחסי לתמותה (ללא עדות להבדלים בין המחקרים). ממצאים אלו מעידים על שיפור הישרדותי אבסולוטי של 5% לאחר חמש שנים, מ-40% ל-45%. החוקרים לא מצאו עדויות ברורות להבדל בהישרדות לפי משטר הטיפול הכימותרפי, מספר התרופות, טיפול מבוסס פלטינום, או אם ניתן טיפול קרינתי לאחר הניתוח.

החוקרים לא מצאו עדויות לפיהן באוכלוסיות חולים מסוימות, שהוגדרו לפי גיל, מין, מצב תפקודי, היסטולוגי, או שלב קליני, תועדו הבדלים בתועלת של טיפול כימותרפי לפני-ניתוח. שיעורי ההישרדות ללא-הישנות (יחס סיכון של 0.85, p=0.002) וזמן עד להישנות מרוחקת (יחס סיכון של 0.69, p<0.0001) היו טובים יותר משמעותית עם טיפול כימותרפי לפני-ניתוח, אם כי במרבית החולים שנכללו מדובר היה במחלה בשלב Ib-IIIA. באשר לתוצאות בנוגע להישנות אזורית-מקומית (יחס סיכון של 0.88, p=0.20), למרות שהנטייה הייתה לטובת טיפול כימותרפי לפני ניתוח, ההבדלים לא היו מובהקים סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על התועלת של טיפולי כימותרפי לפני ניתוח גידולי NSCLC.

The Lancet, Early Online Publication, 25 February 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה