אונקולוגיה

מנכ”ל משרד הבריאות תומך בהלאמת הדסה, עובדי ורופאי הדסה פתחו בשביתה כללית (דהמרקר)

מאת מערכת אי-מד

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ רוני גמזו (בתמונה) שהשתתף בדיון בכנסת בנושא הביע את עמדתו לפיה יהיה זה נכון להלאים את הדסה ולהפוך אותה לבית חולים ממשלתי.

לכך כמובן מתנגדים רבים, החל מנשות הדסה, הבעלים הנוכחיים, המנכ”ל ורבים אחרים, הטוענים שהמגמה דווקא צריכה להיות הפוכה, הפרטה של בתי חולים ממשלתיים תוך המשך פיקוח קפדני (מה שכידוע לא היה קיים בהדסה).

בינתיים מחריף המאבק של העובדים המתנגדים להסכם הקפאת ההליכים, ובית החולים מושבת כעת, למעט טיפולי חירום. במצב הנוכחי נראה שלסגל בית החולים אין כעת כיסוי של ביטוח מקצועי, ובהקשר לכך התבטא  ד”ר ליאוניד אידלמן, יו”ר הר”י , שבמידה ולא יינתן באופן מיידי כיסוי ביטוחי מלא לרופאחים, תהיה העדרות מלאה וכוללת של צוות הרופאים מהדסה,  החל ממחר.

לדיווח בדהמרקר

בינתיים ממשיכים להתפרסם נתונים נוספים אודות שכר הרופאים המועסקים גם באמצעות השר”פ. ע”פ ניתוח שנערך בדהמרקר – 86% מהרופאים המועסקים בשר”פ משתכרים כ-50,000 ש”ח בחודש בממוצע, וכ-10 רופאים בכירים משתכרים בממוצע בין 3-7 מיליון ש”ח בשנה.

לכתבה

הערת המערכת: אין ספק שהיו ליקויים רבים בניהול הדסה בשנים האחרונות. התחושה היא שהנחת העבודה של ההנהלות הקודמות הייתה שהגרעונות השוטפים והפרוייקטים המיוחדים (לעיתים המפוארים, אולי מפוארים מידי) ימומנו תמיד ע”י נשות הדסה ותרומות אחרות. כשהברז הזה החל להיסתם (להזכירכם התחילו לדבר על משבר בהדסה כאשר התברר שאירגון נשות הדסה איבד כספים רבים במעילת הענק של מיידוף לפני כמה שנים) , לא בוצעה ככל הידוע בזמן התאמה למציאות החדשה ע”י ההנהלות הקודמות. אבל נראה שהבעיה היא בכל זאת לא רק נקודתית..במציאות שבה בתי חולים ממשלתיים וציבוריים רבים נמצאים בגרעונות מחד, ומאידך גם קופות החולים (אלו שמהוות למעשה את עיקר ההכנסות לבתי החולים הציבוריים) מדווחות על גרעונות  וקשיים כספיים,  כנראה שמערכת הבריאות בישראל זקוקה באמת לשינוי משמעותי, לרבות , ואולי בעיקר, גם הגדלת מקורות תקציביים. שיעור ההוצאה על הבריאות בישראל ביחס ל-OECD הוא כידוע נמוך יחסית. עד כה היו מי שראו בכך כהישג וכסמן למערכת יעילה, בעיקר לאור ההישגים הטובים בדרך כלל בפרמטרים של תוחלת חיים וקידמה רפואית. יכול להיות שזה פשוט כבר לא מספיק ?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה