אונקולוגיה

מטופלת בת 40 עברה כריתת שד (משוחזר) בשל החלפת מימצאי ביופסיה עם מטופלת אחרת (הארץ)

כפי שדווח אמש בערוץ 10 ובאמצעי תקשורת נוספים, אישה בת 40 עברה כריתת שד שגוייה ברמב”ם בשל טעות בשיוך בדיקות המעבדה שנעשו לה. ע”פ הדיווחים , האישה שהבדיקה שייכת לה טרם זוהתה וככל הנראה היא אינה מודעת עדיין לכך שהיא סובלת מסרטן שד.

האישה שעברה את כריתת השד, השגויה, היא חולת סרטן שד ששני שדיה כבר נכרתו, וכעת בעקבות הבדיקה ששוייכה לה בטעות , עברה כריתה של השד המשוחזר.

מימצאי הבדיקה שבעקובתיה בוצעה הכריתה הראו כי המטופלת סובלת מסרטן IDC (סרטן צינורות החלב). לאחר הכריתה בדיקות המעבדה שהתקבלו לא הראו על נוכחות גידול סרטני. לשאלת המטופלת הוסבר לה שייתכן שהגידול הוצא במלואו כבר במהלך הביופסיה ולכן לא היו מימצאים. התשובה עוררה את חשד המטופלת ( ועורך דינה) והרקמה שבה בוצעה הביופסיה הועברה לבדיקה חוזרת ב”הדסה”. מימצאי הבדיקה ב”הדסה” הראו כי 4  ביופסיות היו תקינות והחמישית הצביעה על נוכחות גידול סרטני. אולם כאשר בוצעה בדיקה גנטית התברר שהדגימה אינה שייכת למטופלת.

מרבמ”ם נמסר שהם פותחים בבדיקת וחקירת האירוע.

לדיווח ב”הארץ”

הערת המערכת: אירוע מצער, מזכיר קצת את אירוע החלפת חלב האם השאוב מאם נשאית HIV שניתן לתינוק אחר בטעות. חשוב שיבוצע בירור יסודי שניתן יהיה להפיק ממנו הלקחים למניעת אירועים חוזרים כאלה. בכל מקרה נמליץ בחום לכולם לעבור את הקורס האינטרנטי לניהול סיכונים ברפואה…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה