אונקולוגיה

פתיחה של כרית אוויר עלולה לגרום לחבלה לבבית סמויה (Can J Cardiol)

בסקירה חדשה מזהירים מומחים מפני חבלות סמויות העלולות להופיע בעקבות פתיחת כרית אוויר במכוניות. למרות שכריות אוויר עשויות להציל חיים רבים ולהפחית את הסיכון לחבלות, הן עלולות לגרום גם לחבלות ריאתיות ולבביות ולתמותה,בעיקר במקרים בהם הנהג או הנוסע אינם חגורים, ובעיקר לאחר תאונות במהירות נמוכה.

המומחים כותבים כי חבלות לבביות עלולות להופיע במקרים של פתיחת כרית אוויר גם ללא עדות לחבלה חיצונית בעת ההגעה לבית החולים, וייתכנו גם חבלות לבביות חמורות. הסוגים העיקריים של חבלות לאחר פתיחת כרית אוויר כוללים חיתוך של אבי העורקים, פגיעה במסתם הטריקוספידאלי, קרע של הפרוזדור הימני, חבלה לבבית, אוטם לבבי, הינתקות של מסתם הוותין, טמפונדה לבבית והמופריקרדיום.

על הרופאים להבין כי ישיבה במרחק של פחות מעשרה אינצ’ים לנקודת הפתיחה של כרית אוויר עלולה לגרום לחבלה חמורה יותר, ויש לנטרל את כריות האוויר במקרים מסוימים בהם ילד קטן או אדם נמוך יושבים במושב הקדמי.. למרות שהסיכונים של כרית אוויר הקשורים בגודל של הנוסע הם ידועים היטב ונלקחו בחשבון בטכנולוגיה החדשנית, החוקרים מציינים כי גם עם הטכנולוגיות החדשות עדיין יש מקרים של חבלות אלו.

במטרה לבחון את החבלות ומקרי התמותה עקב פתיחת כרית אוויר, החוקרים ערכו חיפוש בספרות הרפואית בתקופה שבין 1970 ועד ינואר 2013 וזיהו 57 סקירות, דיווחי מקרים ומחקרים פרוספקטיביים.

המצבים המסוכנים ביותר הקשורים בפתיחת כרית אוויר כוללים תאונות במהירות איטית, כאשר היושבים ברכב יושבים קרוב לכרית האוויר בעת פתיחתה, בעיקר מבוגרים נמוכים ואלו שאינם חגורים בזמן הנסיעה.

עם הדור הראשון של כריות אוויר קדמיות, חלק מהמבוגרים הנמוכים, הילדים והתינוקות שלא היו חגורים או ישבו קרוב מדי לכרית האוויר בעת פתיחתה, סבלו מחבלות קשות או נהרגו בעקבות פתיחת כרית אוויר. כריות אוויר קדמיות מדור שני עם ניפוח פחות חזק פותחו בשנת 1998. בהמשך, בשנת 2003, חלק מהמכוניות צוידו בדור שלישי של כריות אוויר קדמיות מתקדמות, שנועדו להיות יעילות יותר ובאותה עת להפחית את הסיכון לחבלות חמורות ותמותה עקב פתיחת כרית אוויר.

לפי נתוני ה-National Highway Traffic Safety Administration, בשנת 2011, כ-21,000 יושבי רכב נהרגו במהלך תאונות דרכים, מבין אלו, 56% לא היו חגורים. לפי ההערכות, כריות אוויר קדמיות הצילו את חייהם של 2,204 אנשים. מצד שני, מיולי 2003, 144 ילדים ו-87 מבוגרים הלכו לעולמם בעקבות פתיחת כרית אוויר, ורבים אחרים נפצעו.

Can J Cardiol 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה