אונקולוגיה

נציבות שירות המדינה מקדמת תקנות להגבלת פרקטיקה פרטית של רופאים ומנהלים בבתי החולים הממשלתיים על אף התנגדות הר”י (דהמרקר)

ע”פ דיווח בדהמרקר , נציבות שירות המדינה הכינה לאחרונה הצעה חדשה לתקנה שמגבילה באופן מהותי את אפשרות העבודה הפרטית של רופאים /מנהלים (שהם רופאים) בבתי החולים הממשלתיים, עם דגש מיוחד על הגבלת אפשרות העבודה של מנהלי בתי החולים למינימום של 6-9 שעות שבועיות בלבד.  

ע”פ הדיווח , ההסתדרות הרפואית (הר”י) עושה ככל יכולתה למנוע את הפצת הטיוטה ואף להוציא צוח מניעה וזאת בטענה שמדובר בצעד חד צדדי וללא משא ומתן מוקדם על כך, כאשר ברור שההצעה תפגע באופן משמעותי בתנאי העבודה וההשתכרות של רופאים ומנהלים בבתי החולים הממשלתיים.  

לכתבה בדהמרקר

הערת המערכת: אין ספק שהמצב של העדר כל הגבלה על ביצוע עבודות פרטיות, בין אם הן במסגרת פרקטיקה פרטית, או ייעוץ ויזמויות פרטיות שונות של מנהלים בכירים שיש קושי בפיקוח וניטור הזמן שהם מקדישים לתפקידם המרכזי – אינו תקין. מצד שני יש ודאי לכל אדם את זכות העיסוק , כל עוד אין הדבר בסתירה או גורם לפגיעה לתפקידו כמנהל בית חולים או מחלקה. לא ברור מדוע הנציבות מנסה לקדם המהלך ללא מו”מ עם הר”י ובודאי שרצוי יהיה להגיע לנוסח מוסכם מאשר לייצר (שוב) עימות עם כל מה ההשלכות הנלוות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה