אונקולוגיה

מומחים קוראים להגברת המודעות והמאמצים כנגד השמנת-יתר (מתוך הודעת IASO)

מומחים מטעם איגוד ה-IASO (International Association for the Study of Obesity) קוראים להגברת תשומת הלב והמאמצים כנגד השכיחות העולה של השמנת-יתר ומחלות נלוות כמעט בכל המדינות ברחבי העולם. בהצהרה קוראים המומחים לכל הממשלות לנקוט עמדה בנושא, עם תכנית פעולה בת עשר נקודות להפחתת מקרי תמותה הניתנים למניעה.

המומחים כותבים כי הממשלות השונות מסתייגות מנקיטת התערבויות ברמות השווקים, מאחר ואינן מעוניינות להגביל את חופש הפעולה של הציבור. עם זאת, יש מקום להוספת אזהרות על מוצרים,  להגביל את השיווק לשיווק ג’אנק פוד לילדים ולהתאים את המיסים וההיטלים להגברת צריכת מוצרי מזון בריאים.

המומחים קוראים לממשלת בריטניה לנקוט פעולה לטיפול בתושבים הסובלים מהשמנת-יתר ולהפוך את סביבת המזון כך שיהיה קל יותר לכולם לקבל בחירות בריאות יותר. נדרשת פעולה ספציפית למניעה וטיפול בהשמנה. באופן ספציפי, הם קוראים לשיפור בתחום הניתוחים הבריאטריים וכן לתגמל רופאים מטפלים המעודדים את המטופלים שלהם לרדת במשקל ולא רק לקיים מאגר של מטופלים הסובלים מהשמנת-יתר.

כמו כן, בנייר העמדה ממליצים על בקרת מוצרים עתירי-אנרגיה ומשקאות מסוכרים, בעיקר בילדים. הם מודעים לכך שמרבית הציבור ממשיך לאכול יותר מהנדרש, כאשר מאמצי שיווק אגרסיביים תורמים לתופעה זו, המעודדת צריכת-יתר.

הרופאים המטפלים חוששים כי דיונים בנוגע למשקל הגוף יפגעו במטופלים, אך החששות הללו הן ברובן חסרות-בסיס. במידה והממשלה תשנה את אופן התגמול לרופאים, אזי ניתן יהיה להבטיח כי הרופאים המטפלים ישוחחו עם המטופלים שלהם בנוגע למשקלם ויבטיחו מתן טיפולים לשיפור מצבם הבריאות. בינתיים, הם מזכירים כי הדו”ח מדגיש את הקשר בין חומרת השמנת-יתר ובין סיבוכים חמורים, דוגמת השמנת-יתר, מחלות לב, דלקת מפרקים ודום נשימה בשינה.

מומחים מטעם ה-US Obesity Society מברכים על היוזמה של מספר איגודים שקיימו את הבטחתם להפחית 1.5 טריליון קלוריות מהדיאטה של האמריקאים עד שנת 2015. 16 החברות המובילות למכירת משקאות ומוצרי מזון במדינה מכרו כמות קלוריות קטנה ב-6.4 טריליון קלוריות בשנת 2012, בהשוואה למכירות בשנת 2007. החברות המשתתפות מכרו 60.4 טריליון קלוריות בשנת 2007 ובשנת 2012 מכרו 54 טריליון קלוריות. הירידה תורגמה לירידה של 78 קלוריות לאדם בכל יום בארצות הברית.

מתוך הודעת International Association for the Study of Obesity

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה