אונקולוגיה

שילוב Dasatinib עם Letrozole מביא להאטת התקדמות ממאירות גרורתית של השד (מתוך הכנס השנתי ה-36 מטעם SABCS)

מתוצאות מחקר חדש בשלב II, שפורסמו במהלך הכנס השנתי, San Antonio Breast Cancer Symposium, עולה כי הוספת התרופה ללויקמיה, Dasatinib (ספרייסל) לטיפול במעכב ארומטז, Letrozole, כטיפול קו-ראשון לנשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד גרורתי, שלילי ל-HER2, הביא לשיפור שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות, אך ללא שיפור בתועלת הקלינית, בהשוואה לטיפול ב- Letrozole בלבד.

מהנתונים המוקדמים עולה כי ל-Dasatinib תועלת בנשים תחת טיפול ראשוני במעכבי ארומטז, עם עיכוב התפתחות עמידות למעכבי ארומטז. מרבית המחקרים הקודמים להערכת Dasatinib בנשים עם סרטן שד התמקדו בחולות שטופלו בעבר במעכבי ארומטז, ואילו במחקר הנוכחי, פחות מ-10% מהנשים קיבלו בעבר טיפול במעכבי ארומטז.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 120 נשים לאחר-מנופאוזה (גיל חציון של 62 שנים), עם מחלה שלילית ל-HER2, חיובית לקולטנים לאסטרוגן, לטיפול ב- Letrozole בלבד (2.5 מ”ג, פעם ביום, 63 נשים) או מינון דומה של Letrozole עם Dasatinib (100 מ”ג פעם ביום, 57 נשים).

החוקרים לא התירו טיפול קודם במעכבי ארומטז לסרטן שד גרורתי, אך התירו זאת כטיפול אדג’וונטי במידה והטיפול הופסק לפחות שנה אחת לפני תחילת המחקר.

לנשים שקיבלו טיפול מונותרפי עם התקדמות של המחלה, התירו החוקרים לחצות לקבוצת הטיפול המשולב.

התוצא העיקרי היה שיעורי התועלת הקלינית, שהוא הסיכום של התגובה המלאה עם תגובה חלקית עם חולות עם מחלה יציבה למשך לפחות שישה חודשים. תוצאים משניים כללו הישרדות ללא-התקדמות ושינויים בצפיפות המינראלים של העצם.

החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעורי התועלת הקלינית בין הטיפול המשולב ובין הטיפול המונותרפי (71% לעומת 66%). 35 נשים שטופלו ב- Letrozole חצו לטיפול משולב ב- Letrozole עם Dasatinib, כאשר בנשים אלו שיעור התועלת הקלינית עמד על 23%.

תוצא הסיום המשני של חציון הישרדות ללא-התקדמות היה טוב יותר משמעותית בקבוצת הטיפול המשולב, בהשוואה לטיפול מונותרפי (20.1 לעומת 9.9 חודשים).

בסך הכול, הטיפול המשולב נסבל היטב, כאשר תופעות רעילות בדרגה 2 ו-3 זוהו בכ-10% מהחולים, ובכל המקרים מדובר בתופעות צפויות ומוכרות היטב עקב הטיפול ב-Dasatinib, דוגמת פריחה, עייפות, בצקת ונויטרופניה. חלק מהחולים פיתחו תפליט פלאורלי (9%) ו-26% מהמטופלים ב-Dasatinib נדרשו להפחתת מינון הטיפול.

36th Annual San Antonio Breast Cancer Symposium

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה