אונקולוגיה

תוספת Cetuximab ל-Pemetrexed כטיפול קו שני כנגד NSCLC לא הביאה לעליה בחציון ההישרדות ללא התקדמות (Lancet Oncol.)

טיפול משולב ב-Cetuximab אינו מהווה עוד אפשרות טובה כטיפול קו-שני לממאירות מתקדמת מסוג NSCLC (Non-Small-Cell Lung Cancer), כך לפי נתונים ממחקר בשלב 3, שפורסמו במהלך חודש נובמבר בכתב העת Lancet Oncology.

החוקרים התבססו על שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות כתוצא הסיום העיקרי, במקום שיעורי ההישרדות הכוללים, במחקר שכלל 939 חולים, ולא זיהו ערך מוסף להוספת Cetuximab לטיפול ב-Pemetrexed.

חציון שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עם הטיפול המשולב עמד על 2.9 חודשים, בהשוואה ל-2.8 חודשים עם טיפול ב-Pemetrexed בלבד (יחס סיכון של 1.03, p=0.76).

יתרה מזאת, הטיפול המשולב הביא לעליה משמעותית בסיכון לתופעות לוואי חמורות (41% לעומת 29%, p=0.0054), בעיקר עייפות, פריחה דמוית-אקנה, קוצר נשימה וירידה בספירת נויטרופילים.

מתת-ניתוח שתוכנן מראש לפי מדד H-Score (Histoscore) עם ערך סף של 200 לקביעת נוכחות ביטוי רב של EGFR (Epidermal Growth Factor Receptor), לא זוהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות.

סמנים ביולוגיים, כולל עוצמת צביעת EGFR ומדד H-Score, אינם מנבאים אילו חולים צפויים ליהנות מתועלת בהוספת Cetuximab במצבים אלו ואינם צריכים לשמש בתהליכי קבלת החלטות .

הממצאים סותרים את תוצאות מחקר FLEX, שהיה המחקר הראשון בחולים עם NSCLC שמצא  כי בחולים עם ביטוי משמעותי של EGFR לפי צביעות אימונו-היסטוכימיות חל שיפור קטן אך משמעותי בשיעורי ההישרדות הכוללים (אך לא בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות המחלה), כאשר Cetuximab ניתן כתוספת לטיפול כימותרפי (Cisplatin ו-Vinorelbine).

Lancet Oncol. 2013:14:1326-1336

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה