אונקולוגיה

ההשפעה של מערכת היחסים בין אנשי הצוות הרפואי על שביעות הרצון של המטופלים (Ann Fam Med)

מערכת היחסים בין הרופאים והצוות הרפואי משחקת תפקיד חשוב בתפיסת איכות הטיפול מצד החולים. מדד חדש, בשם WRS (Work Relationship Scale), עשוי לשמש להערכת מערכות היחסים הללו ולסייע בהתאמת הטיפול במסגרת רפואה ראשונית. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Annals of Family Medicine.

החוקרים פיתחו את מדד WRS, הכולל 15 פריטים, על-בסיס הספרות הרפואית הקיימת, כולל תצפיות להערכת הקשר במרפאות רפואה ראשונית. החוקרים לאחר מכן בחנו את תוקף המדד ב-17 מרפאות ראשוניות בטקסס. 457 רופאים ואנשי צוות רפואי השלימו את המדד ו-247 לקחו חלק בראיונות.

במרפאות ראשוניות עם מדדי WRS נמוכים יותר תועדה מגמה לפיה דירוג המטופלים את הטיפול הרפואי בכללותו היה נמוך יותר, וכך גם דירוג הרופאים באופן פרטני. מנגד, החוקרים לא מצאו קשר בין מדדים דוגמת מתן טיפול מהיר או זמני המתנה לרופאים ובין מדדי WRS של המרפאה.

זהו אחד המחקרים הראשונים שהדגים כי מערכת יחסים בתוך ארגון רפואי עשויה להשפיע על שביעות הרצון של המטופלים. נראה כי למערכות היחסים של חברי הצוות הרפואי השפעה משמעותית על הערכת איכות הטיפול בעיניי החולים ויש לבחון נקודה זו כחלק מהמאמצים לשיפור הטיפול.

Ann Fam Med. 2013;11:543-549

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה