אונקולוגיה

מטופלים עם חסר בידע ובמיומנויות לשמירת בריאותם נמצאים בסיכון מוגבר לאישפוז חוזר לאחר שיחרורם מבית החולים (-Journal of General Internal Medicine)

מטופלים עם חסר בידע, מיומנות וביטחון לנהל את בריאותם לאחר שיחרור מאישפוז בבית חולים נמצאים בסיכון כמעט כפול לאישפוז חוזר תוך זמן קצר, בהשוואה למטופלים הנמצאים ברמה גבוהה של ידע מיומנות וביטחון ביכולתם לנהל מצב בריאותם, כך עולה ממחקר שהתפרסם החודש ב-Journal of General Internal Medicine .

החוקרים עשו שימוש בוורסיה מקוצרת של שאלון יכולות המטופל (PAM), אשר פותח ב-2004 כאמצעי להערכת מידת האקטיביות והמעורבות של המטופל בשמירת בריאותו.

החוקרים דירגו את תוצאות שאלון ה-PAM ל-4 רמות כשדרגה 4 מייצגת את הקבוצה המיומנת ביותר בין 695 מטופלים ששוחררו מבית חולים עירוני. כ-10% מהם דורגו בדרגת מיומנות נמוכה של 1, 18% בדרגה 2, 28% בדרגה 3 ו-45% בדרגה 4.

החוקרים מדווחים שבהשוואה למטופלים בדרגה 4 , אלו שהיו עם PAM של 1 היו בסיכון מוגבר של פי 1.75 לאישפוז חוזר תוך 30 יום. המשתתפים בקבוצה 2 היו בסיכון מוגבר של פי 1.5 .

החוקרים ממליצים למערכת הבריאות ולמטפלים להקדיש תשומת לב למידע זה ואף לבצע התערבויות לצורך שיפור רמת ה-PAM של המטופלים בדרגות הנמוכות. לדעת החוקרים, ציון PAM צריך להיכלל במידע השגרתי של המטופל ויש לקחת אותו בחשבון בשיקולי עיתוי השיחרור מבית החולים.

  J Gen Intern Med. Published online October 4, 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה