אונקולוגיה

התועלת של שילוב Bevacizumab עם Capecitabine בטיפול בקשישים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום (Lancet Oncol.)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת אוקטובר של כתב העת Lancet Oncology, עולה כי הוספת Bevacizumab ל-Capecitabine מביא לשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות של קשישים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, ללא תופעות לוואי לא-צפויות.

מדגם המחקר כלל 280 חולים בגילאי 70-87 שנים. כשני-שליש מהחולים היו מעיל גיל 75 שנים, ומרביתם סבלו ממחלות רקע נוספות וקיבלו תרופות אחרות . חולים אלו לא קיבלו טיפול קודם ואובחנו עם ממאירות גרורתית לא-נתיחה של המעי הגס והרקטום, ולא היו מועמדים לטיפול כימותרפי מבוסס על Oxaliplatin או Iriontecan.

המשתתפים חולקו באקראי לאחת משתי קבוצות: טיפול פומי ב-Capectiabine במינון 1,000 מ”ג למטר בריבוע, פעמיים ביום, בימים 1-14, או למשטר דומה של Capecitabine עם טיפול תוך-ורידי ב-Bevacizumab במינון 7.5 מ”ג לק”ג ביום 1 כל שלושה שבועות, עד להתקדמות המחלה, תופעות רעילות לא-מתקבלות או הסרת ההסכמה להשתתף במחקר.

המינון היומי של Capecitabine ששימש במחקר היה מעט נמוך יותר מהמינון הסטנדרטי המשמש בפועל, העומד על 2,500 מ”ג למטר בריבוע.

מהתוצאות עולה כי חל שיפור משמעותי בחציון שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עם הטיפול המשולב, בהשוואה לטיפול מונותרפי (9.1 לעומת 5.1 חודשים, יחס סיכון של 0.53, p<0.0001).

חציון ההישרדות לא היה שונה משמעותת עם טיפול משולב וטיפול מונותרפי (20.7 לעומת 16.8 חודשים, יחס סיכון של 0.79, p=0.18), אך המחקר לא היה בעל עוצמה מספקת לזיהוי הבדל בשיעורי ההישרדות הכוללים. שיעור החולים שנטל כל טיפול נוסף היה דומה בשתי הקבוצות.

הממצאים היו דומים בכל קבוצות הגיל שנבחנו, ויחס הסיכון לתועלת הישרדותית ללא-התקדמות היה דומה בחולים מתחת לגיל 75 ואלו בגילאי 75 שנים ומעלה.

למרות חשש בנוגע לבטיחות הטיפול ב-Bevacizumab בקשישים, החוקרים לא זיהו סוגיות בטיחות חדשות. הפרופיל הבטיחותי היה דומה לזה עליו דווח במחקרים אחרים להערכת Bevacizumab עם Capecitabine בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום.

תופעת הלוואי המעניינת, הנפוצה ביותר, עם Bevacizumab, כללה דימום, עם שכיחות של 25% מהמטופלים בטיפול המשולב ו-7% עם טיפול מונותרפי. שיעור האירועים התרומבואמבוליים היה דומה לממצאים ממחקרים קודמים להערכת Bevacizumab בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום. החוקרים מציעים כי ממצאים אלו מספקים עדות נוספת לבטיחות של Bevacizumab בקשישים.

Lancet Oncol. 2013;14: 1077-1085

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה