אונקולוגיה

למה לקרוא אם אפשר לשיר ? מסתבר שהפיכת הנחיות קליניות לשירה הופכת אותן לאפקטיביות יותר.. (מתוך כנס ה-European Respiratory Society)

שילוב הנחיות מקצועיות, יבשות, לטיפול באסתמה, לתוך סרטון מוזיקה שהפך לפופולארי מאוד, הביא לשיפור דרמטי בהכרת הפרוצדורות המומלצות לטיפול בחולים אלו.

לפני שד”ר מוקראג’יי מאנגליה יצר את הסרטון, המתנגן לצלילי השיר “Breakfast at Tiffany“, רק 62% מבין 56 הרופאים בבית החולים היו מודעים בכלל לקיומן של ההנחיות. לאחר שהסרטון זכה לפופולארית ברשתות החברתיות, הערכה חוזרת של הכרות הרופאים עם ההנחיות מצאה כי 100% מהם היו מודעים להנחיות.

בכנס השנתי מטעם ה-European Respiratory Society הסביר ד”ר מוקראג’יי כיצד הסרטון שיצר הפך בין לילה לסנסציה והנושא העיקרי בשיחות בין רופאים, בפייסבוק ובטוויטר, ואף זכה לראיון ברשת ה-BBC.

עם זאת, הוא הסביר כי הסרטון עשה הרבה יותר מהגברת המודעות להנחיות, הוא הביא גם לשיפור הידע של הרופאים באשר לאופן הטיפול בחולי אסתמה. לפני שסרטון המוזיקה זכה להדים, כאשר רופאים בבתי חולים נשאלו בנושאים הבאים:

·         צילומי חזה: 26% השיבו בהתאם להנחיות; לאחר הפצת הסרטון, שיעור התשובות הנכונות עמד על 71%.

·         שימוש בסטרואידים: 69% השיבו בהתאם להנחיות הקליניות בזמן הסקר הראשון, כאשר שיעור זה עלה ל-91% לאחר הפצת הסרטון.

·         שחרור בטוח: התשובות תאמו את ההנחיות ב-45% מהמקרים במהלך הסקר הראשון, שיעור שעלה ל-71% לאחר הפצת הסרטון.

·         שימוש בנבולייזר: התשובות תאמו את ההנחיות ב-28% בזמן הסקר הראשון וב-62% לאחר הפצת הסרטון.

·         יעד רמת סטרוציית חמצן: התשובות תאמו את ההנחיות ב-57% מהמקרים לפני הסקר הראשון, שיעור שעלה ל-91% לאחר הפצת הסרטון.

בכל אחת מהשאלות הללו חל שיפור משמעותי. מהנתונים הללו עולה כי ניתן להביא לשינוי ניכר, כאשר המדיה החברתית הינה אחת הדרכים המסייעות בכך.

European Respiratory Society

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה