אונקולוגיה

גישה טיפולית חדשה הכוללת כימותרפיה וניתוח מעלה באופן דרמטי את שיעורי ההישרדות של ילדים עם הפטובלסטומה בסיכון גבוה (Lancet Oncol)

גישה חדשה לטיפול בהפטובלסטומה בסיכון-גבוה הובילה לשיפור דרמטי בשיעורי ההישרדות של ילדים אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך חודש אוגוסט בכתב העת Lancet.

הפרוגנוזה של ילדים עם הפטובלסטומה בסיכון-גבוה, במיוחד אלו עם גרורות, היא גרועה, כאשר מרבית החולים מתים בתוך חמש שנים. המחקר החדש כלל גישה חדשה לטיפול כימותרפי במקרים אלו: מתן קדם-ניתוחי של Cisplatin כל שבוע, בנוסף לטיפול חודשי ב-Doxorubicin , עם ניתוח רדיקאלי.

שיעורי ההישרדות ללא-אירועים לאחר שלוש שנים עמדו על 76% ב-62 החולים שנבחנו ועל 77% ב-39 החולים עם גרורות. שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר שלוש שנים עמדו על 83%.

ממצאים אלו הינם ככל הנראה השיפור המשמעותי ביותר בשיעורי ההישרדות של ילדים עם גידולים סולידיים ומחלה גרורתית מזה עשרות שנים.

הממצאים החדשים מבוססים על מחקר SIOPEL-4 וטובים יותר בהשוואה לתוצאות קודמות של קבוצה זו. במחקר הקודם, SIOPEL-3, שיעורי ההישרדות ללא-אירועים עמדו על 56% לאחר 3 ש שנים ושיעורי ההישרדות הכוללים לאחר שלוש שנים עמדו על 62% בחולים בסיכון-גבוה. המחקר הקודם כלל טיפול ב-Cisplatin, שהוא הטיפול הכימותרפי העיקרי בהפטובלסטומה, אך התבסס על משטר טיפול סטנדרטי ולא טיפול שבועי כפי שניתן במחקר הנוכחי.

במחקר SIOPEL-4 נכללו חולים בגילאי 18 שנים ומטה, עם אבחנה חדשה של הפטובלסטומה בסיכון-גבוה: מחלה גרורתית, גידולי בכל אונות הכבד, מחלה בטנית חוץ-כבדית, חדירה מג’ורית לכלי דם, או קרע של הגידול.

הטיפול כלל כימותרפיה קדם-ניתוחית (Cisplatin במינון 80 מ”ג למ”ר ליום דרך הוריד ב-24 שעות ביום הראשון; Cisplatin במינון 70 מ”ג למ”ר ליום, דרך הוריד, ב-24 שעות, בימים 8, 15, 29, 36, 43, 57 ו-64; ו-Doxorubicin במינון 30 מ”ג למ”ר דרך הוריד ב-24 שעות בימים 8, 9, 36, 37, 57 ו-58, ולאחריהם הסרה כירורגית של כל נגעי הגידול שנותרו, במידת האפשר. 16 מהחולים עברו השתלת כבד.

בחולים עם גידולים שנותרו לא-נתיחים ניתנו טיפול כימותרפיים נוספים לפני הניתוח.

לאחר הניתוח, טיפול כימותרפי ניתן וכלל Doxorubicin ו-Carboplatin.

בתום הטיפול, 49 מבין 62 חולים (79%) היו בהפוגה מלאה, שהוגדרה כתוצא העיקרי של המחקר.

תופעות הלוואי כללו רעילות המטולוגית בדרגה 3-4 (אנמיה, נויטרופניה או תרומבוציטופניה), שתועדו ב-60 חולים (97%).

Lancet Oncol. 2013;14:83442

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה