אונקולוגיה

ראשי האיגוד לגינקולוגיה מוחים על קריאת שרת הבריאות להקים ועדת חקירה בנושא מתן זריקות דפו פרוברה לעולות מאתיופיה (הארץ, ועדת הרווחה)

בהמשך לפירסום סיכום הישיבה של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בשבוע האחרון שבו קראה הועדה למבקר המדינה לחקור פרשת מתן זריקות למניעת היריון מסוג דפו פרוברה לעולות מאתיופיה בטרם עלייתן ארצה, ולתמיכת שרת הבריאות בהמלצה זו והצעתה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית, פנו יו”ר האיגוד לגינקולוגיה פרופ’ משה בן-עמי ויו”ר החברה לאמצעי מניעה ובריאות מינית פרופ’ דניאל זיידמן במכתב חריף לשרת הבריאות בו מחו על דבריה בועדה, מהם עלה כי כביכול הגינקולוגים בישראל היו שותפים למעשה לא ראוי הנגוע בגזענות. 

 לטענת הכותבים השימוש בזריקות דפו-פרוברה נעשה באופן תקין ושלא מדובר בטיפול הנושא עמו סיכונים גדולים יותר מאמצעי מניעה אחרים. ראשי האיגוד קובלים על כך שהדיון בועדה התקיים ללא שנציגי הגינקולוגים זומנו לפגישה.

בתחילת החודש דיווח “הארץ” על דו”ח המחקר של הכנסת הנוגע לשימוש בזריקות. בכתבה צוטטו חלקים מתחקיר שערכה בזמנו העיתונאית גל גבאי לפיו הזריקות ניתנו לעולות האתיופיות בכפייה תוך איום שבמידה ולא תסכמנה לקבל הזריקה לא תאושר עלייתן לישראל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה