אונקולוגיה

צריכת בשר אדום ומעובד מעלה את הסיכון לתמותה עקב סרטן מעי גס ורקטום (J Clin Oncol.)

חוקרים מטעם ה-American Cancer Society מדווחים במאמר חדש, המתפרסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology, כי בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום הגבלת צריכת בשר אדום ומעובד לעד ארבע מנות בשבוע עשויה להביא לשיפור שיעורי ההישרדות של החולים.

החוקרים מצאו כי בחולים ששרדו את המחלה הממארת וצרכו כמות רבה של בשר אדום ומעובד (חציון של כארבע מנות בשבוע, או יותר) לפני האבחנה ולאחריה, הסיכון לתמותה על-רקע ממאירות של המעי הגס והרקטום היה גבוה ב-79%, בהשוואה לאלו שצרכו כמות קטנה יותר. הסיכון המוגבר בקרב אלו שצרכו כמות רבה היה מובהק סטטיסטית.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים ממחקר Cancer Prevention Study II Nutrition Cohort וזיהו 2,315 גברים ונשים שאובחנו עם סרטן מעי גס או רקטום בין השנים 1992-2009. מבין 966 החולים שמתו במהלך תקופת המחקר, 413 הלכו לעולמם בשל סרטן מעי גס ורקטום.

החוקרים בחנו את צריכת הבשר לפני ולאחר אבחנת ממאירות של המעי הגס והרקטום. מניתוח רב-משתנים עלה כי אין קשר בין הצריכה הכוללת של בשר לאחר האבחנה ובין תמותה עקב סרטן מעי גס ורקטום.

לדברי החוקרים, חשוב להעריך את צריכת הבשר לפני האבחנה ולאחריה. הם מסבירים כי סיבוכים של ניתוחי סרטן מעי גס ורקטום וטיפול אדג’וונטי עשויים להשפיע על הדיאטה בהמשך, וכי מאגר עוקבה לא כלל מידע אודות התיאבון של החולים. במילים אחרות, לאחר הטיפול, חלק מהחולים לא ירצו לאכול באותו היקף.

לפיכך, החוקרים התמקדו בצריכת בשר ארוכת-טווח, שעשויה לשמש מדד רלבנטי יותר ומתייצגת טוב יותר עפ”י הדיאטה שקדמה לאבחנה, מאשר הרכב התזונה לאחר האבחנה.

נראה כי צריכת בשר בכמות גדולה מעלה את הסיכון לתמותה עקב סרטן מעי גס ורקטום. בגברים ונשים שאכלו באופן עקבי בשר אדום ומעובד בכמות הגדולה ביותר, לפני ואחרי האבחנה, נרשם סיכון גבוה יותר משמעותית לתמותה עקב סרטן מעי גס ורקטום, בהשוואה לאלו שבאופן עקבי צרכו את הכמות הנמוכה ביותר של בשר אדום ומעובד.

J Clin Oncol. Published online July 1, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה