אונקולוגיה

ויכוח בתוך מנהל המזון והתרופות האמריקאי לגבי הצורך בעדכון האזהרות על תווית תרופות ה-ARB לגבי הסיכון לסרטן במטופלים (מדסקייפ, וול סטריט ג’ורנאל)

FDA


האם יש קשר בין שימוש כרוני בתרופות החוסמות את הרצפטור לאנגיוטנסין (ARBs) לבין הסיכון לסרטן?  תומאס בורטון מהוול סטריט ג’ורנאל (WSJ) סקר חלופת מסמכים ודואר אלקטרוני הקשורה לויכוח הסוער , אפשר לומר, המתנהל ב-FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי) בעניין. בכתבה במדסקייפ נכתב כי הויכוח סובב סביב השאלה האם יש צורך לפרסם אזהרות חריפות יותר על הסיכון האפשרי לסרטן על תווית התרופה.


לפי הפרסום, בתוך המנהל עצמו וכן בקהילת המחקר יש התומכים בעדויות ממחקרים המציעות שהתרופה, הניתנת לטיפול ביתר לחץ דם ואי ספיקת לב, עשויה לגרום לעליה בסיכון לסרטן. באופן רשמי, ה-FDA וכן הסוכנות האירופית לתרופות סיכמו ב-2011 שככל הנראה אין סיכון כזה. בוול סטריט ג’ורנאל נכתב, כי אחד הבכירים ב-FDA, ד”ר תומאס מרשיניאק טוען שמסקירה שערך על מידע ממחקרים של מטופלים שנטלו ARB נמצא כי דווקא יש סיכון כזה, בניגוד לממצאי המטא אנליזה עליה הסתמך ה-FDA בהחלטתו לגבי בטיחות התרופה. בכתבה ב-WSJ נכתב כי הדיון אודות בטיחות ה-ARB עודנו בעיצומו, ועולה השאלה האם ה-FDA הקדיש מאמצים מספיקים לבחינת בטיחות התרופה בחשיפה ארוכת טווח או של תרופות מצליחות אחרות, מאחר שהוא מתמקד בתרופות חדשות. עוד נכתב כי הממונים ב-FDA ניסו להניא את ד”ר מרשניאק מלהשקיע זמן ומרץ בבחינת בטיחות התרופה או פחות או יותר הורו לו לעשות את זה בזמנו החופשי ולא על חשבון שעות העבודה. מרשיניאק השיב כי לדעתו מדובר בנושא רציני בעל השלכות על מיליוני אמריקאים וראוי להקדיש לו שעות וימי עבודה. נכתב עוד כי בהמשך קיבל ד”ר מרשיניאק תגובה מהממונה עליו שגם אם נמצאה עליה בסיכון (של 30%) לסרטן עם השימוש בתרופה שבתוך המנהל לא תרשם התלהבות גדולה משינוי ועדכון תווית התרופה או החלטות מנהלתיות אחרות.  בתגובה לכתבה השיב הממונה המדובר כי כוונתו היתה שה-FDA לא יפעל לשינוי ההנחיות כל עוד העליה הזו בסיכון לסרטן לא תוכח בצורה משכנעת.

לכתבה במדסקייפ

לכתבה בוול סטריט ג’ורנאל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה