אונקולוגיה

הבדלים משמעותיים בהנחיות להמרת אופיואידים (מתוך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-American Pain Society)

קווים מנחים להמרת משככי כאבים ממשפחת אופיואידים מצד איגודים מקצועיים ורשויות פדראליות אינם עולים בקנה אחד, כאשר המקורות עליהם מבוססות המלצות אלו אינם באיכות גבוהה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש להערכת ההנחיות להמרת אופיואידים בטיפול בכאב כרוני. ממצאי המחקר הוצגו במהלך הכנס השנתי ה-32 מטעם American Pain Society.

מרבית המחקרים היו קטנים מדי ולעיתים קרובות התבססו על מנה יחידה של אופיואידים ולא על טיפול ארוך-טווח, כפי שקורה בפועל. החוקרים זיהו שונות משמעותית בין קווים מנחים שונים להמרה, כאשר חלק לקחו בחשבון גורמי סיכון של המטופל, דוגמת גיל, מחלות רקע ותגובה קודמת לאופיואידים אחרים. החוקרים זיהו וריאביליות משמעותית במקורות עליהם התבססו ההנחיות (סוג הפרסום, שנת הפרסום, מספר החולים) והתבססו לרוב על מנה בודדת.

מטרת המחקר הייתה להתייחס לחששות הנוגעים להמרת הטיפול באופיואידים, , כולל הערכת יתר של המינונים המקבילים וחוסר התייחסות לסבילות צולבת חלקית, המקור לכאב, מחלות רקע, תרופות אחרות ושונות בין המטופלים.

הסקירה הוגבלה לתשע הנחיות מבוססות-ראיות לטיפול בכאב להמרה בין תכשירים שונים ממשפחת אופיואידים להקלה על הכאב. החוקרים זיהו וריאביליות משמעותית בהנחיות בנוגע לגורמים המשפיעים על המינון המקביל של מורפין.

שש מבין תשע הנחיות המליצו על התייעצות עם מומחה לכאב עם טיפול במתאדון. קליפורניה הייתה המדינה היחידה עם הנחיות שהתייחסו לעובדה כי ההמרה ממתאדון למורפין אינה דו-כיוונית.

בהנחיות הארציות, הוריאביליות הגדולה ביותר זוהתה עם הידרומורפון ואוקסיקודון, בעוד שעקביות זוהתה בהנחיות מקומיות בשל היענות להנחיות ה-Washington State Agency Medical Directors Group.

החוקרים זיהו פרסומים רבים בנוגע ליחסי ההמרה בהנחיות השונות. במחקרים אלו זוהתה וריאביליות רבה בנוגע לסוג הפרסומים, מספר החולים ומבנה המחקר. המקורות השתנו ממאמרי סקירה לדעות מומחים, דיווחי מקרים, מחקרים קליניים ומחקרים נוספים. מרבית המחקר לא היו מבוקרים היטב וכללו מינונים מרובים בחולים עם כאב כרוני. חמישה מחקרים פורסמו בשנות התשעים של המאה הקודמת בפחות מ-30 חולים.

לאור הממצאים, החוקרים מסכמים וכתבים כי חשוב שרופאים יהיו מודעים למגבלות של יחסי המרה בטיפול כרוני באופיואידים. המסר העיקרי לרופאים ולקובעי המדיניות הוא שהתבססות על קווים מנחים הנשענים על מחקרים שאינם אופטימאליים עלולה אף להזיק למטופלים.

מתוך הכנס השנתי ה-32 מטעם ה-American Pain Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה