הפרוגנוזה של סרטן המעי הגס במעשנים (J Clin Oncol )

למעשנים סיכויים נמוכים יותר להשרדות ללא סרטן שלוש שנים לאחר שעברו ניתוח בשל סרטן המעי הגס בהשוואה לאלו שלא עישנו מעולם, כך קובע מחקר חדש. בקבוצה של 2000 אנשים שעברו ניתוח במעי הגס, 74% מבין אלה שלא עישנו אף פעם נותרו בחיים ללא חזרה של הסרטן, בהשוואה ל-70% מבין המעשנים. החברה האמריקאית לסרטן טוענת כי מרכיבים הנמצאים בסיגריות עשויים להתמוסס לרוק של המעשן ולגרום לסרטן המעי הגס כמו גם סרטנים אחרים. לטענתם, למעלה מ-100,000 אמריקאים יאובחנו עם סרטן המעי הגס והרקטום בשנת 2013, ויותר מ-40,000 ימותו מהמחלה.

החוקרים רצו לבחון כיצד משפיע העישון על חזרה של מחלת הסרטן במעי הגס. לשם כך הם ניתחו שאלונים שניתנו לכ-2000 אנשים בין 2004-2005 לאחר שעברו ניתוח בשל סרטן במעי הגס, ללא טיפול נוסף.

מביניהם, 931 העידו שמעולם לא עישנו ו-1028 טענו שעישנו לפחות  100 סיגריות במהלך חייהם. החוקרים מצאו כי בקרב מעשנים, היה סיכוי של 23% יותר למות או לסבול מחזרה של המחלה בתוך שלוש שנים, בהתבסס על מעקב מתמשך אחר המטופלים הללו. בקרב אלה שהעידו שעישנו בעת שאובחנו עם סרטן המעי הגס, 140 מטופלים, היה סיכון של 47% יותר לסבול מחזרה של המחלה או למות בהשוואה לאלה שלא עישנו מעולם.

החוקרים מצאו כי עישון היה קשור לתוצאות טובות פחות באנשים עם גידולים עם מאפיינים גנטיים מסוימים, ולא באחרים. הגידולים שהיו חיוביים למוטציות KRAS, לדוגמא, היו בעלי פרוגנוזה עגומה יותר במעשנים בהשוואה ללא מעשנים.

החוקרים מסכמים כי ממצאיהם מעידים כי ההשפעה של העישון עשויה להיות השפעה נרחבת יותר מהשפעה על הסיכון לסרטן המעי הגס, והיא עלולה לפגוע גם בהשלכות לאחר האבחנה. עבור מעשנים, הסיכונים הבריאותיים, כמו מחלות לב או סרטנים שונים, ילכו ויחמירו עם הזמן. ההשפעה של העישון הולכת וגדלה גם לאחר האבחנה עם סרטן המעי הגס.

לכתבה במדסקייפ

J Clin Oncol 2013.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה