אונקולוגיה

האם למלטונין תועלת בטיפול בקכקסיה על-רקע מחלות ממאירות? (J Clin Oncol.)

תוסף התזונה מלטונין אינו מביא לשיפור תסמיני קכקסיה בחולים עם מחלות ממאירות מתקדמות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

מחקרים אקראיים קודמים להערכת חולים עם מחלות ממאירות הציעו כי מלטונין עשוי להביא לשיפור במצב, המתאפיין באובדן תאבון, משקל ומסת שלד.  מחקרים אלו היו מוגבלים בשל העדר סמיות והעדר מבוקרי-פלסבו. המטרה העיקרית של המחקר הייתה להשוות בין מלטונין ופלסבו לשיפור התיאבון בחולים עם קכקסיה על סנסורית.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על מינון גבוה יחסית של 20 מ”ג. הם לא הצליחו לזהות עדיפות ל-28 ימי טיפול רצופים בתוספים על-פני פלסבו בשיפור התיאבון, המשקל, או איכות החיים בחולים עם ממאירות מתקדמת של הריאות או מערכת העיכול.

המחקר כלל חולים עם ממאירויות מתקדמות של מערכת העיכול או הריאות, עם מדד תאבון של 4 ומעלה בסולם של 0-10 (10 = תיאבון ירוד מאוד) והיסטוריה של ירידה של 5% ומעלה במשקל הגוף.

החוקרים מציינים כי טיפול בן ארבעה שבועות הוא מספק על-מנת לזהות תועלת להתערבויות יעילות לשיפור התיאבון. הם הפסיקו את המחקר לאחר ניתוח ביניים שכלל 48 חולים שמצא כי הוספת משתתפים נוספים לא משנה את התוצאות.

לסיכום, לאחר ניתוח ביניים שכלל 48 חולים, המחקר הופסק בשל העדר תועלת. החוקרים כותבים כי טיפול במלטונין במינון 20 מ”ג לא הביא לשיפור בתיאבון, במשקל, או באיכות החיים בהשוואה לפלסבו.

J Clin Oncol. Published online February 25, 2013

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה