אונקולוגיה

כשהרופא זמין לאחר שעות הפעילות, פחות מטופלים ניגשים למיון (Health Affairs)

כשהמרפאה הראשונית מציעה שעות ביקור גמישות, או מענה לאחר שעות הפעילות, המטופלים יעדיפו לבקר או להתייעץ עם נותני השירות בה מאשר לפנות לחדר המיון או למרפאות החירום, כך לפי מחקר שפורסם היום ב Health Affairs. מעבר לפתיחת המרפאה וזמינות הרופאים במהלך שעות הערב או סופי השבוע, גם אפשרות ליצור קשר באמצעות מענה קולי  או הדואר האלקטרוני שיפרו את המענה לצרכים של המטופלים והורידו את שיעור הפניות לחדר המיון.

החוקרים סקרו כ- 10,000 מטופלים באמצעות שאלונים. מבין המשתתפים בסקר, 1470 דיווחו שניסו ליצור קשר עם הרופא או המרפאה הראשונית שלהם לאחר שעות הפעילות בטלפון, במייל או בהגעה למרפאה בשנה האחרונה. 21% מהם דיווחו שלא הצליחו או הצליחו בקושי. השאר הצליחו ליצור קשר ולקבל מענה. מבין אלו שהתקשו לקבל מענה מהמרפאה כמעט 40% פנו לבית החולים, לעומת 30% מבין אלה שיצרו קשר עם המרפאה. החוקרים מסכמים כי בהתחשב בעלות ובעומס של הטיפול בחדר המיון, יש לשקול להרחיב את שעות פעילות של המרפאות הראשוניות, וכן את התמיכה במענה טלפוני או בהודעות במייל בשעות שבהן המרפאה איננה פועלת.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה