אונקולוגיה

מה בין הצפיפות בחדרי מיון ובין הסיכון לתמותה באשפוז? (Ann Emerg Med)

בחולים המתאשפזים בבתי חולים דרך חדרי מיון צפופים ייתכן סיכון מוגבר לתמותה בבית החולים, בהשוואה לחולים המאושפזים במהלך תקופות פחות עמוסות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Emergency Medicine . מהממצאים עולה עוד קשר בין צפיפות בחדר המיון ובין עליה קלה במשך האשפוז ועליה של כ-1% בעלויות הטיפול הרפואי.

החוקרים בחנו את נתוני האשפוז אודות למעלה מ-995,000 ביקורים לחדרי מיון ב-187 בתי חולים בקליפורניה בשנת 2007, תוך התמקדות בתקופות של צפיפות רבה בחדרי המיון, כפי שנקבע לפי הצורך להפנות אמבולנסים לבתי חולים אחרים.

החוקרים קבעו כי הצפיפות הובילה ל-300 מקרי תמותה באשפוז, 6,200 ימי אשפוז ועלויות שנעו סביב 17 מיליון דולרים.

הניתוח הראשוני הדגים עליה של 5% בסיכויים לתמותה באשפוז עם אשפוז דרך חדרי מיון צפופים; עם זאת, לאחר תקנון מלא, החוקרים מצאו כי אשפוז דרך חדרי מיון צפופים לווה בעליה של 9% בסיכון לתמותה בתוך שלושה ימי אשפוז.

הניתוח הראשוני הדגים עוד עליה של 0.8% במשך האשפוז ועליה של 1% בעלות כל אשפוז.

החוקרים לא כללו במחקר בתי חולים שלא התירו הסטת אמבולנסים לבתי חולים אחרים, וכן לא כללו בתי חולים לילדים. הם גם לא כללו מקרים בהם הפניית אמבולנסים נעשתה מסיבות שלא נבעו מצפיפות בחדרי המיון, דוגמת העדר זמני של מומחים. במחקר הנוכחי, צפיפות הוגדרה כמספר הימים ברבעון העליון של הפניית אמבולנסים למוסדות אחרים.

למרות מגבלות המחקר, הממצאים מספקים עדויות נוספות לפיהן צפיפות חדרי המיון הינה סימן לטיפול פחות טוב בחולים בחדרי מיון הנדרשים לאשפוז לבית החולים. החוקרים קוראים לקובעי מדיניות להעניק לנושא צפיפות חדרי המיון עדיפות עליונה.

Ann Emerg Med. Published online December 5, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה