אונקולוגיה

האם גלוקוזמין, כונדרויטין ושמן דגים מורידים את הסיכון למחלות כרוניות ודלקת? (American Journal of Epidemiology)

מאת מערכת e-Med

חוקרים מארצות הברית טוענים במחקר פורסם ב- American Journal of Epidemiology, כי שימוש קבוע בתוספי התזונה גלוקוזמין, כונדרויטין ושמן דגים מורידים את רמות ה-hsCRP בסרום ואת הסיכון למחלות כרוניות בהן היתה מעורבת דלקת.

דלקת מעורבת במחלות קרדיווסקולריות וסרטן, וכן במחלות ראומוטוידיות רבות. מספר תוספים הניתנים לרכישה ללא מרשם משווקים לשם שיכוך דלקת.

החוקרים, ממכון לחקר סרטן במדינת וושינגטון שבארה”ב, ניתחו מידע על תוספי תזונה ועל רמות hs-CRP, בקרב 9947 ממשתתפי מחקר National Health and Nutrition Examination Survey.

במטופלים שנטלו את גלוקוזמין, כונדרויטין ושמן דגים באופן קבוע, החוקרים מצאו ירידה של 17% ב-hs-CRP בנטילת גלוקוזמין, 22% עם כונדרויטין, ו-16% עם שמן דגים, בהשוואה למשתתפים שלא נטלו תוספי תזונה. הנתונים הותאמו בין השאר לפי גיל, מין, היסטורית עישון ו-BMI.

עיקר ההשפעה של תוספי התזונה במחקר היתה בקרב נשים- אצלן רמות ה-hs-CRP בסרום ירדו ב-27% עם גלוקוזמין, ו-33% עם כוינדרויטין בשימוש קבוע. בקרב גברים ההשפעה היתה נמוכה בהרבה. תוספי תזונה נוספים שנבדקו, כמו methylsulfonylmethane, שום, גינקו בילבואה ופיקנוגנול, לא נקשרו לירידה בדלקת.

לסיכום, החוקרים טוענים שממציאהם בנוגע לתוספים כמו גלוקוזמין וכוינדרויטין דומים להשפעה שיש  לסטטינים על CRP, וקושרים שימוש קבוע בגלוקוזמין, כונדרויטין ושמן דגים לירידה בסיכון למחלות כרוניות בהן היתה מעורבת דלקת.

לידיעה במדסקייפ

לתקציר המחקר ב-American Journal of Epidemiology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה