אונקולוגיה

ההשפעה של הנקה על הסיכון לסרטן שד (מתוך הכנס השנתי ה-11 מטעם ה-American Association for Cancer Research)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-11 מטעם ה-American Association for Cancer Research עולה כי שני גורמים שנחשדו כמעלים את הסיכון לסרטן שד, הנקה ונטילת גלולות למניעת היריון, אינם משחקים תפקיד בהתפתחות סרטן שד שלילי לקולטנים לאסטרוגן ולקולטנים לפרוגסטרון.

החוקרים מסבירים כי ישנם גורמי סיכון הפיכים לסרטן שד שלילי לקולטנים לאסטרוגן ולקולטנים לפרוגסטרון. הם מצאו כי הנקה מפחיתה את הסיכון הקשור בלידת ילדים ופורמולות חדשות של אמצעי מניעה אינן מעלות את הסיכון לסוג זה של סרטן שד.

לדברי החוקרים, בסוגים הנפוצים ביותר של סרטן שד, ולדנות מלווה בסיכון מופחת. עם זאת, מחקר קודם מצא כי בנשים לאחר לידה קיים סיכון מוגבר למחלה שלילית לקולטנים לאסטרוגן ולקולטנים לפרוגסטרון. חלק מהמחקרים מצאו כי טיפול בגלולות למניעת היריון מלווה בסיכון מוגבר לסוג זה של סרטן שד.

כעת, החוקרים בחנו את הקשר בין גורמי סיכון הקשורים בפוריות ובין הסיכון לסרטן שד שלילי לקולטנים לפרוגסטרון ולקולטנים לאסטרוגן, באמצעות נתונים ממאגר Breast Cancer Family Registry. המדגם כלל 4011 נשים עם סרטן שד פולשני ו-2997 ביקורות מהאוכלוסייה.

בנשים לאחר שלוש לידות-חי, או יותר, שלא הניקו את ילדיהן, בהשוואה לנשים ללא לידות-חי, נרשמה עליה בסיכון לגידולים שליליים לקולטנים לאסטרוגן ולקולטנים לפרוגסטרון (יחס סיכויים של 1.57); עם זאת, הקשר נעלם כאשר הנשים הניקו את ילדיהן (יחס סיכויים של 0.93).

באופן כללי, בנשים עם ילד אחד, או יותר, נרשמה השפעה הגנה מפני ממאירויות חיוביות לקולטנים לאסטרוגן ולקולטנים לפרוגסטרון רק בנשים לאחר-מנופאוזה (יחס סיכויים של 0.69), בין אם הניקו את ילדיהן ובין אם לאו.

החוקרים זיהו קשר הפוך בין נטילת גלולות למניעת היריון ובין הסיכון לסרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן ולקולטנים לפרוגסטרון (יחס סיכויים של 0.82), אך לא עם מחלה שלילית לקולטנים לפרוגסטרון או לקולטנים לאסטרוגן. עם זאת, טיפול בגלולות למניעת היריון לפני שנת 1975 לווה בסיכון מוגבר לסרטן שד שלילי לקולטנים לאסטרוגן ולקולטנים לפרוגסטרון (יחס סיכויים של 1.32); באשר לנטילת גלולות למניעת היריון לאחר שנת 1975, הקשר ההפוך נותר על כנו (יחס סיכויים של 0.59).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי הנקה עשויה לבטל את הסיכון לסרטן שד שלילי לקולטנים לאסטרוגן ולקולטנים לפרוגסטרון על-רקע ולדנות, רלבנטית לנשים לאחר שלוש לידות-חי ומעלה.

מתוך הכנס השנתי ה-11 מטעם ה-American Association for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה