אונקולוגיה

הצהרת קונצנזוס בנוגע לטיפול בדיספלזיה וממאירויות של הוושט (Gastroenterology)

בכתב העת Gastroenterology פורסמה הצהרת קונצנזוס, מבוססת-ראיות, בנוגע לטיפול בחולים עם וושט על-שם בארט (Barret’s Esophagus) ובחולים עם אדנוקרצינומה של הוושט בשלב-מוקדם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אדנוקרצינומה של הוושט נפוצה יותר ויותר בחולים עם וושט על-שם בארט. במחקר הנוכחי הם ביקשו לפרסם המלצות המבוססות על הספרות הרפואית, בהן יוכלו רופאים להיעזר בכדי לטפל בחולים עם וושט על-שם בארט ודיספלזיה בדרגה נמוכה, דיספלזיה בדרגה גבוהה, או אדנוקרצינומה של הוושט בשלב מוקדם.

החוקרים ערכו סקירה סיסטמית  של גישות טיפול שונות בחולים עם וושט על-שם בארט ודיספלזיה או אדנוקרצינומה של הוושט בשלב מוקדם. הם נעזרו בתהליכי Delphi לפיתוח הצהרת קונצנזוס. החוקרים בחנו 11,904 מאמרים במטרה להגיע להצהרה שנבחרה.

81 מבין 91 הצהרות זכו להסכמה למרות איכות כללית ירודה של העדויות, כולל 8 הצהרות קליניות: (1) דגימות מכריתה אנדוסקופית טובות יותר מביופסיות לקביעת שלבי הנגעים, (2) חשוב למפות בזהירות את גודל האזורים הדיספלסטיים, (3) חולים לאחר אבלציה או טיפול ניתוחי נדרשים למעקב אנדוסקופי, (4) אנדוסקופיה ברזולוציה-גבוהה נדרשת לאבחנה מדויקת (5) טיפול אנדוסקופי בנגעים בדרגה גבוהה מועדפים לצרכיי מעקב, (6) טיפול אנדוסקופי לדיספלזיה בדרגה גבוהה מועדף על ניתוח, (7) הטיפול המשולב לכריתה אנדוסקופית ואבלציה באמצעות גלי רדיו הינו הטיפול היעיל ביותר, ו-(8) לאחר הסרה אנדוסקופית של נגעים מחולים עם דיספלזיה בדרגה גבוהה, יש להשלים אבלציה של כל אזורי וושט על-שם בארט.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הפלטפורמה שפיתחו זיהתה מאפיינים קליניים חשובים של המחלות ותחומים אפשריים למחקרים עתידיים.

Gastroenterology. 2012;143(2):336-346

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה