אונקולוגיה

התועלת של טיפול משולב בחומצה רטינואית ואינטרפרון כנגד גידולים טרום-ממאירים בעיניים (Ophthalmology)

חוקרים מאוסטרליה מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Ophthalmology על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי עם טיפול משולב בחומצה רטינואית ו-Interferon Alfa-2b מביא לנסיגה מהירה יותר בנגעים טרום-ממאירים של הלחמית והקרנית (Intraepithelial Neoplasia), בהשוואה לטיפול באינטרפרון בלבד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תהליכים טרום ממאירים בלחמית והקרנית הופכים נפוצים יותר במדינות עם חשיפה רבה לשמש ושכיחות גבוהה של זיהום בנגיף HIV גורמים המדכאים את מערכת החיסון מעלים את הסיכון להתפתחות נגעים אלו. טיפול כירורגי אינו מביא לפתרון הבעיה, לאור הישנויות תכופות.

החוקרים מוסיפים כי בעבר, חומצה רטינואית ואינטרפרון שימשו בנפרד , אך נראה כי לשני התכשירים פעילות סינרגיסטית, עם תקופה ממושכת ללא הישנות הגידול.

כעת ערכו החוקרים סקירה של נתונים אודות 89 עיניים ב-89 חולים שטופלו בין השנים 2003-2010 בטיפות עיניים מקומיות של Interferon במינון של מיליון יחידות למ”ל, ארבע פעמים ביום, ובחומצה רטינואית 0.01%, פעם ביומיים.

הנגעים נעלמו ב-87 עיניים (97.75%), כאשר שיעורי ההצלחה היו טובים יותר מזה שתועד ב-27 העיניים שטופלו באינטרפרון בלבד (96.4%). הטיפול המשולב הוביל גם להפוגה מלאה בתוך זמן קצר יותר (1.6 חודשים לעומת 2.0 חודשים), עם שיעורי הישנויות נמוכים יותר (2.2% לעומת 3.7%).

במהלך מעקב ממוצע של למעלה מארבע שנים (ולפחות שנה בכל מקרה), תופעות הלוואי היחידות כללו מיקרו-ציסטות אפיתליאליות בחולה אחד ודלקת שולית בקרנית באחר.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים אקראיים ומבוקרים במטרה להוכיח את הפעילות הסינרגיסטית; עם זאת, על-סמך העדויות הזמינות, נראה כי טיפול משולב הינו בטוח ויעיל.

Ophthalmology 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה