אונקולוגיה

הנחיות מטעם ה-ALA לבדיקות CT כסקירה לסרטן ריאות (מתוך American Lung Association)

איגוד ה-ALA (American Lung Association) פרסם המלצות להשלמת בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת (CT או Computed Tomography) במינון נמוך כבדיקת סקירה לסרטן ריאות באוכלוסיות מסוימות. עם זאת, ההנחיות המצויות עדיין בשלבי פיתוח ממליצות על בדיקת הסקר רק במטופלים העונים על קריטריונים ספציפיים.

הקריטריונים כוללים מטופלים המעשנים בהווה או בעבר (הפסיקו לעשן במהלך 15 השנים האחרונות), בגילאי 55-74 שנים עם היסטורית עישון של לפחות 30 שנות-חפיסה (חפיסה אחת ביום למשך 30 שנים, 2 חפיסות ביום למשך 15 שנים וכדומה), וללא היסטוריה של סרטן ריאות.

המלצות ה-ALA התבססו על מחקר שפורסם לאחרונה מטעם ה-National Cancer Institute Lung Cancer Screening Trial, ממנו עולות עדויות לפיהן בדיקת סקר עם CT הליקאלי במינון נמוך עשויה להפחית את שיעורי התמותה בלמעלה מ-20%, בהשוואה לצילומי חזה.

בשלב זה, אין עדויות לפיהן יש לערוך את בדיקת הסקר לסרטן ריאות באוכלוסיות אחרות בסיכון גבוה. בנוסף, מומלצת רק בדיקת CT במינון נמוך כבדיקת סקר; צילומי חזה אינם מומלצים. יש להמשיך ולעודד הפסקת עישון באלו שנבחרו לעבור את בדיקת הסקר; מדובר עדיין בגישה הטובה ביותר להפחתת הסיכון לסרטן ריאות.

ההנחיות פותחו ע”י ה-ALA Lung Cancer Screening Committee, שמטרתם הייתה לסקור את העדויות המדעיות אודות בדיקות סקר לסרטן ריאות ולספק הנחיות לרופאים, למטופלים ולציבור.

ההנחיות מספקות סקירה מקיפה של העדויות הזמינות אודות היתרונות והסיכונים של בדיקות סקר לסרטן ריאות ומדגישות נקודות הדורשות מחקרים נוספים. הועידה מכירה בכך שלבדיקות סקר יתרונות וסכנות, וכי NLST לא נועדה להעריך את היתרונות והבטיחות של בדיקות סקר באוכלוסיה הכללית או בקבוצות אחרות בסיכון גבוה.

העדויות אינם מציעות המלצות לחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית. כמו כן, אין עדויות  בשלב זה לפיהן יש לערוך את בדיקות הסקר בכל המעשנים בהווה או בעבר או באלו שלא עישנו מעולם אך נחשפו באופן פאסיבי לעישון.

מתוך American Lung Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה