אונקולוגיה

תופעות לוואי מינוריות בעקבות מתן חיסון גרדסיל לנשים צעירות (J Womens Health.)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Women’s Health עולה כי תופעות הלוואי בעקבות חיסון כנגד Human Papillomavirus (HPV4, גרדסיל) הן קלות. מהתוצאות עולה עוד כי נשים מבוגרות מבינות טוב מצעירות את תפקידו של הנגיף בהגדלת הסיכון לסרטן צוואר הרחם.

החיסון נכנס לשימוש בארצות הברית בבנות ונשים בגילאי 9-26 שנים ביוני 2006. נתונים באשר לתופעות לוואי היו מוגבלים למחקרים קליניים ודיווחים שהגיעו למנהל התרופות והמזון האמריקאי וה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention). שני המקורות מעידים על כאב באתר הזריקה, בחילות וסינקופה כתופעות לוואי של החיסון.

החוקרים ערכו סקר ואספו נתונים מרשומות רפואיות ממוחשבות אודות קרוב ל-900 נשים צעירות, בגילאי 11-26 שנים, בגילאי 11-26 שנים בעת קבלת הזריקה הראשונה במהלך תקופה של שמונה חודשים בשנת 2008. קשר טלפוני ודרך מיילים החל בתוך שבוע ממתן המנה הראשונה בסדרת החיסונים.

הסקר שכלל 50 שאלות כלל שאלות בנוגע לידע אודות הנגיף, החיסון ותופעות לוואי. התוצאות עלו בקנה אחד עם ממצאים מוקדמים, כאשר 78% מהנשים דיווחו על כאב באתר הזריקה, מהן עד 11% דירגו את הכאב כחמור עד חמור מאוד. שיעור המשתתפות שדיווחו על כאב ועוצמת כאב עמד בקשר הפוך עם הגיל. שליש מהמשיבות דיווחו על כאב גרוע יותר מחיסונים אחרים. 155 נשים (17%) דיווחו על שריטות ו-127 (14%) על נפיחות. השפעות אלו היו נפוצות יותר בנשים מתחת לגיל 18 שנים.

שמונה נשים (1%) דיווחו על סינקופה לאחר החיסון הראשון ו-133 (15%) דיווחו על תחושת קדם-עילפון. מתן חיסונים נוספים באותה עת לוותה בשכיחות מוגברת של תופעות לוואי. נשים צעירות יותר נטו יותר לקבל מספר חיסונים.

החוקרים בחנו את התגובות לפי קבוצות גיל: 11-12 שנים (לפני גיל התבגרות), 13-17 שנים (גיל התבגרות) או 18-6 שנים (בגרות). נשים צעירות היו פחות מודעות לקשר בין HPV, משטח Pap אבנורמלי ויבלות גניטאליות. חשיבות הגיל עלתה גם בהערכת הסיכון האישי. 15% מהילדות בגילאי 11-12 שנים, 8% מהמתבגרות ו-4% מהבוגרות הסכימו מאוד או הסכימו כי הן היו צעירות מדי כדי לחלות בסרטן צוואר הרחם. נשים מבוגרות יותר נטו  יותר להיזכר כי נתקלו בפרסומת לחיסון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי גיל הינו גורם חשוב המשפיע על החוויה של הנשים עם החיסון כנגד HPV.

J Womens Health. Published online January

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה