אונקולוגיה

הר”י החליטה לדחות בקשת אירגון ארב”ל להצטרף כאירגון במסגרת הר”י

הר”י פירסמה אמש את ההודע הבאה ,לפיה נדחתה בקשת אירגון ארב”ל להצטרף כארגון להר”י:

בישיבת ועד מרכזי שהתקיימה היום (ה’) בשעות הערב המאוחרות הכריע הועד המרכזי של הר”י בהצבעה כי ארב”ל לא יוכל להצטרף כארגון במסגרת ההסתדרות הרפואית. 46 חברים תמכו בהחלטה 8 התנגדו ו 3 נמנעו. 

טרם קיום ההצבעה הציגו יו”ר ארב”ל  וראשי ארב”ל את עמדותיהם וענו לשאלות חברי הועד ולאחר מכן התקיים דיון ענייני ומעמיק בבקשתם.

חברי הועד המרכזי התרשמו כי צירוף ארב”ל כארגון בהר”י יחליש את כוחם של הרופאים ויפגע ביכולתם להמשיך ולהיאבק למען תנאי עבודה הולמים יותר, תנאי שכר הוגנים ויקשה על המשך קידום הרפואה הציבורית.

ד”ר ליאוניד אידלמן, יו”ר הר”י אמר “מדובר בהחלטה חשובה המחזקת שורות הרופאים. אני תקווה כי השתלשלות אירועים זו תביא סוף לפרק נוסף במאבקים הפנימיים שאנו חווים לאחרונה ותאפשר להר”י להתרכז בקידום ענייני הרופאים. עוד הרבה אתגרים עומדים לפנינו, ואנו נחושים לעמוד בהם”.

נכון לשעת העלאת ידיעה זו טרם התקבלה תגובת ארב”ל להחלטה זו של הר”י. נוכל להפנות לתגובה הקודמת של ארב”ל (שנכתבה ע”י ד”ר אמנון מוסק) להחלטה הראשונה שהתקבלה בנושא ע”י הר”י לפני מס’ שבועות, בקישור זה.  

הערת המערכת: חבל שבהודעת הר”י אין כל התייחסות לסיבות ולנימוקים שעלו באותו “דיון ענייני ומעמיק” שבו הגיעו החברים הנכבדים להחלטה של דחיית בקשת ארב”ל. אפשר היה לצפות שבנושא כל כך רגיש ומעורר מחלקות, וקבלת החלטה חסרת תקדים שכזו , אשר עלולה לגרום לפיצול ופילוג של כשליש מהקהיליה הרפואית,  תובא לציבור הרופאים ולתקשורת עם הסבר מלא ומפורט יותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה