אונקולוגיה

הופצו היום הוראות משה”ב לגבי הפעלת שעות נוכחות החל מה-1/2/12

על רקע הידיעות בתקשורת על התנגדות להפעלת שעון הנוכחות במס’ בתי חולים, מש”הב הנחה היום את מנהלי בתי החולים להפיץ את הממסך שלהלן לכל סגל הרופאים בבית החולים:

הנדון: הבהרות והוראות בנוגע להסכם הקיבוצי מיום 25.8.2011 ולדיווח נוכחות באמצעים טכנולוגיים החל מיום 1.2.2012

  • להלן יובא בפניך מידע כללי אודות הזכויות הכלולות בהסכמים שנחתמו לאחרונה (הסכם קיבוצי מיום 25 באוגוסט 2011 ומסמך המסייעים פרופ’ זמיר ופרופ’ מירוני מיום 8 בדצמבר 2011), אשר יישום של חלקן הגדול יכול להתבצע אך ורק לכשיונהג דיווח הרופא על נוכחות באמצעים שנקבעו לשם כך. המידע המלא מצוי בהסכמים, והאמור כאן מובא לידיעתך בתמצית.

  • א.      מעבר לעבודה בשבוע עבודה בן 5 ימים. יתבצע עם המעבר לדיווח על נוכחות

    ב.       הפחתת מכסת שעות העבודה השבועיות והעמדתה על 41.5 שעות שבועיות. יתבצע עם המעבר לדיווח על נוכחות.

    ג.        סידור עבודה גמיש לרופא. יתבצע עם המעבר לדיווח על נוכחות.

    ד.       תשלום בגין ביצוע שעות עבודה נוספות: רופא שיבצע עבודה נוספת מעבר לשעות העבודה בהן הוא חייב, יהא זכאי לתשלום בגין כל שעת עבודה נוספת או חלקה, בשיעורים הקבועים לכך בחוק שעות עבודה ומנוחה. יתבצע עם המעבר לדיווח על נוכחות.

    ה.       הגדלת השכר שישולם לרופא בשיעור של 2.7% בממוצע כקבוע בהסכם.

    ו.         תוספת גלובלית ששוויה שווה ערך לעשר שעות עבודה נוספות למומחים בדרגות 4 עד 7+ (למעט מנהלים). יתבצע עם המעבר לדיווח על נוכחות.

    ז.        תעריפי תורנות חדשים למומחים (שאינם מנהלים): בגין ארבע התורנויות המלאות הראשונות ישולם תגמול שהינו שווה ערך לעד 140% מערך תורנות מלאה ערב ההסכם הקיבוצי מיום 25 באוגוסט 2011. בגין התורנות החמישית ומעלה ישולם תגמול שווה ערך לעד 160% מתעריף תורנות מלאה ערב ההסכם. תמורת חצי תורנות ישולם תגמול שווה ערך לעד 120% מערך תורנות מלאה ערב ההסכם.

    ח.       תעריף תורנות מתמחה בהתמחות-על במקצוע התמחות-העל יהיה שווה ערך לעד 120% מערך תורנות ערב ההסכם הקיבוצי.

    ט.      תגמול בגין “תורנות שליש” למומחה צעיר (עד 5 שנות ותק כמומחה) למומחה צעיר יתאפשר לבצע, החל מחודש אפריל או מאי 2012, רק כנגד דיווח על נוכחות באמצעים החדשים שלפי ההסכם, מדי חודש, לא יותר מארבע פעמים בחודש, בין השעות 16:00 עד 21:00, תורנות בעלת מאפיינים ייחודיים, והתגמול בגינה בשיעור של 85% מערך תורנות מלאה ביום חול כפי שיעורה ערב ההסכם הקיבוצי מיום 25 באוגוסט 2011. יתבצע עם המעבר לדיווח על נוכחות.

    י.         מומחה צעיר שיבצע עבודה נוספת בהיקף של 20 שעות עבודה בחודש (בין בתורנות מלאה, בין בתורנות חצי ובין בתורנות שליש ובין בשעות נוספות) ישובץ לכוננות מחלקה אחת. מומחה צעיר שיבצע עבודה נוספת בהיקף של 35 שעות עבודה בחודש (בין בתורנות מלאה, בין בתורנות חצי ובין בתורנות שליש ובין בשעות נוספות) ישובץ לכוננות מחלקה אחת וכוננות מיון אחת. תעריף התגמול הינו על פי ערך כוננות מחלקה ביום חול במקצוע שאינו במצוקה. השיבוץ לכוננות כאמור יהא מעבר ללוח הכוננויות הקיים. יתבצע עם המעבר לדיווח על נוכחות.

    יא.    ישולם תגמול בגין התייצבות בבית החולים עקב קריאה שלא בכוננות מתוכננת. מועד התשלום יוקדם למועד הדיווח על נוכחות.

    יב.     יינתן יום מנוחה שבועי אחרי תורנות בסוף השבוע.

    יג.      מענקים: ישולמו מענקים למתמחים שעברו בחינת שלב א’ ושלב ב’ בגובה של 20,000 בגין מעבר בחינת שלב א’ ו-40,000 בגין מעבר בחינת שלב ב’, וזאת החל משנת 2012. בשנת 2011 יעמדו המענקים על סך 15,000 כל אחד. רופא יהא זכאי לעד שני מענקים.

    יד.     תנאים סוציאליים: תשלום תוספת מעונות להורה לילד אחד עד גיל 5, בגובה 300 , ולהורה לשני ילדים עד גיל 5 500 ; הגדלת הפרשות לפנסיה ותשלום פיצוי בעד חופשת מחלה שלא נוצלה לעובד המבוטח בפנסיה צוברת, ושינוי המנגנון הקיים לעובד המבוטח בפנסיה תקציבית.

    טו.    ישולם תגמול בגין ביצוע של למעלה משש תורנויות, על פי ממוצע מחלקתי.

    2.  מכוח הקבוע בהסכם הקיבוצי, החל מיום רביעי, ה- 1.2.2012, הינך נדרש לדווח על נוכחותך בעבודה באמצעים טכנולוגים – בין על ידי החתמת שעון נוכחות ובין על ידי שימוש באפליקציה בטלפון הסלולארי, ככל שזו התבקשה על ידך והותקנה בטלפון הסלולארי שברשותך.

    א.       הדיווח באמצעים אלו יבוצע בעת כל כניסה למקום העבודה המאושר כגון: (מרפאה, בית חולים, משרדי הנהלה) ויציאה ממנו, בראשית יום העבודה, במהלכו ובסופו, לרבות ביציאה בתפקיד ממקום העבודה וחזרה אליו ובתחילת וסיום העבודה מחוץ למקום העבודה המאושר. לכל שאלה ו/או הבהרה בנושא זה אנא פנה למחלקת משאבי אנוש.

    ב.       אנו מבקשים להבהיר, כי החל מיום 1.2.2012 דיווח הנוכחות ייעשה אך ורק באמצעים הטכנולוגיים המפורטים לעיל, ולא ניתן יהיה לדווח על נוכחות בעבודה בכל דרך אחרת.

    ג.        בהיעדר דיווח נוכחות באמצעים טכנולוגים לא תהיה אפשרות לשלם לך את שכרך וכול התוספות המפורטות לעיל במכתב זה ובנוסף, אי דיווח על נוכחות כאמור, ייחשב אפוא כהיעדרות מהעבודה.

    0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה