אונקולוגיה

ניצול שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית מצד גברים עם סרטן ערמונית באזורים כפריים (J Community Health)

במאמר חדש שפורסם ב-Journal of Community Health מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש שנועד להעריך את מאפייני הפניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית מצד גברים עם סרטן ערמונית באזורים כפריים. מהתוצאות עולה כי מדובר באוכלוסיה הפונה בשכיחות נמוכה יותר לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את השכיחות והגורמים המנבאים שימוש בשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית בקרב גברים עם סרטן ערמונית ממוקם, באזורים כפריים. המחקר בחן גם אם המשתתפים דיווחו לרופא המטפל בהם על הפניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית.

החוקרים התבססו על נתונים ממחקר שבחן את הגורמים המשפיעים על בחירת הטיפול ואיכות החיים של גברים שאובחנו וטופלו כנגד סרטן ערמונית מקומי, שהתגוררו באזור כפרי בדרום-מערב ג’ורג’יה. מדגם המחקר כלל 321 משתתפים, מתוכם ראיינו החוקרים 291 משתתפים בתחילת המחקר ולאחר שישה חודשים.

בתחילת המחקר, 26.4% מהגברים דיווחו על פניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית במהלך חייהם. מביניהם, תוספים תזונתיים היו הטיפול הנפוץ ביותר (75%), כאשר 56% מהמטופלים לא דיווחו לרופא המטפל שלהם על הפניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית. לאחר שישה חודשי מעב, 11% מהמשתתפים במחקר דיווחו על פניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית מרגע התחלת הטיפול (מחציתם היו מטופלים חדשים). שיעור הפונים לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית שדיווחו על נטילת תוספים תזונתיים לאחר הטיפול היה נמוך משמעותית, בהשוואה לשיעור המקביל לפני הטיפול.

פניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית לאחר הטיפול הייתה נפוצה יותר בקרב אלו שנבחרו להתערבות כירורגית או מעקב. בעוד ש-44% מהמשתתפים דיווחו לרופא המטפל כי פנו לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית לפני הטיפול, 61% דיווחו לאחר התחלת הטיפול (P=0.05).

החוקרים מסכמים וכותבים כי פניה לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית באוכלוסיה זו הייתה הרבה פחות נפוצה מהנתונים הארציים הידועים אודות חולי סרטן. בדומה למאפיינים הארציים, חולים צעירים ומשכילים יותר נטו יותר לפנות לשירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית.

J Community Health. 2011;36(6):1004-1010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה