אונקולוגיה

השפעת שילוב הרגלי חיים בריאים על שיעורי התמותה (American Journal of Public Health)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Public Health מדווחים החוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי הקפדה על הרגלי חיים בריאים משפיעה באופן משמעותי על שיעורי התמותה מכל סיבה.

החוקרים ביקשו לבחון את הקשר בין ארבעה הרגלים בריאים העדר עישון אי-פעם, תזונה בריאה, פעילות גופנית הולמת וצריכת אלכוהול מתונה ובין שיעורי התמותה במדגם מייצג של אוכלוסיית ארצות הברית.

החוקרים התבססו על נתונים אודות קרוב ל-17,000 משתתפים בגילאי 17 ומעלה ממחקר NHANES III Mortality Study (National Health and Nutrition Examination Survey III Mortality Study) בין השנים 1988 עד 2006.

מהתוצאות עולה קשר הפוך בין מספר הרגלי חיים בריאים ובין הסיכון לתמותה. בהשוואה למשתתפים שלא הקפידו כלל על הרגלים אלו, באלו שהקפידו על כלל ארבע ההרגלים האמורים שיעורי התמותה היו נמוכים יותר (יחס סיכון מתוקן של 0.37), וכך גם שיעורי התמותה עקב גידולים ממאירים (יחס סיכון של 0.34), מחלות קרדיווסקולאריות מג’וריות (יחס סיכון מתוקן של 0.35) וסיבות אחרות (יחס סיכון מתוקן של 0.43).

החוקרים חישבו  ומצאו כי מדד RAP (Rate Advancement Period), המייצג את הסיכון המקביל ממספר שנים מסוים של גיל כרונולוגי, עבור משתתפים עם כל ארבע ההרגלים בסיכון-גבוה, בהשוואה לאלו שלא הקפידו על הרגלים אלו, עמד על 11.1 שנים עבור תמותה מכל-סיבה, 14.4 שנים עבור גידולים ממאירים, 9.9 שנים עבור מחלות קרדיווסקולאריות מג’וריות ו-10.6 שנים עבור סיבות אחרות לתמותה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למשלב של העדר עישון, תזונה נכונה, פעילות גופנית הולמת וצריכת אלכוהול מתונה השפעה משמעותית ותועלת רבה על שיעורי התמותה.

American Journal of Public Health. 2011;101(10):1922-1929

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה