אונקולוגיה

צריכה תזונתית של סלניום עשויה להפחית את הסיכון לסרטן שחלות (מתוך Tenth Annual American Association for Cancer Research)

צריכה תזונתית רבה של סלניום, אך לא סלניום שמקורו מתוספי תזונה, עשויה להפחית את הסיכון לסרטן שחלות, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו בכנס השנתי העשירי מטעם ה-American Association for Cancer Research International Conference on Frontiers in Cancer Prevention Research.

במסגרת המחקר העריכו החוקרים את ההשפעה של צריכה תזונתית של נוגדי-חמצון ונטילת נוגדי-חמצון פרטניים על הסיכון לסרטן שחלות. מדגם המחקר כלל 233 נשים בגיל 21 ומעלה, עם אבחנה חדשה של סרטן שחלות אפיתליאלי ו-467 ביקורות באותו טווח בגילאים.

החוקרים התבססו על שאלוני תזונה ובעזרת כלים סטטיסטיים ניתחו את יחסי הסיכון, תוך תקנון לגורמי סיכון מג’וריים לסרטן שחלות.

מהמחקר עולה כי צריכה תזונתית של סלניום לוותה בירידה של 60% בסיכון לסרטן שחלות. השפעה מגנה משמעותית זוהתה בשליש העליון של צריכת סלניום בתזונה, בהשוואה לשליש התחתון (יחס סיכויים של 0.41).

עם זאת, לאחר תקנון לגורמי סיכון מג’וריים, לא נמצאה עדות לקשר בין מדדי נוגדי-חמצון והסיכון לסרטן שחלות. מנגד, החוקרים מצאו סיכון מוגבר של כ-1.6 לכל תוספי נוגדי החמצון שנבחנו וויטמין E, וויטמין C, ביתא-קרוטן וסלניום.

החוקרים מצאו כי נטילת תוספים לוותה בסיכון מוגבר משמעותית, עם יחס סיכויים של 1.63 עם תוספי וויטמין C או תוספי וויטמין E. יחס הסיכון עם נטילת תוספי ביתא-קרוטן עמד על 1.69 ויחס הסיכון עם תוספי סלניום היה מעט גבוה יותר.

Tenth Annual American Association for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה