אונקולוגיה

נתונים חדשים בנוגע למתן Everolimus לטיפול כנגד סרטן שד (מתוך כנס 2011 European Multidisciplinary Cancer Congress)

ממחקר חדש שפורסם בכנס מטעם ה-European Muldisicoplinary Cancer Congress עולים הנתונים המשכנעים ביותר אודות שילוב Everolimus עם Exemestane לטיפול בסרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן.  הממצאים מבוססים על מחקר בשלב 3, בשם BOLERO-2, שהופסק מוקדם בעקבות התועלת שתועדה.

מהתוצאות עולה כי Everolimus הינו התכשיר הראשון המשפר את הטיפול ההורמונאלי בנשים עם סרטן שד, חיובי לקולטנים לאסטרוגן, עמיד לטיפול תרופתי.

המחר כלל 724 נשים לאחר-מנופאוזה, עם סרטן שד מתקדם, חיובי לקולטנים לאסטרוגן, אך שלילי ל-HER-2, שטופלו בעבר ופיתחו מחלה עמידה לטיפול ב-Lestrozole ו-Anastrozole. טיפולים קודמים כללו Tamoxifen (ב-48% מהחולות), Fulvestrant (ב-16% מהנשים) וכימותרפיה (ב-68% מהנשים).

כל הנשים במחקר טופלו ב-Exemestane, מעכב ארומטז סטרואידלי עם פרופיל מעט שונה מהשניים הקודמים. בנוסף, הנשים חולקו באקראי ביחס 2:1 לטיפול ב- Everolimus (10 מ”ג ליום).

מניתוח ביניים עולה כי Everolimus הביא לשיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות, יעד הסיום העיקרי של המחקר. חציון הישרדות ללא-התקדמות היה ארוך יותר עם שילוב Everolimus ו-Exemestane, בהשוואה למתן Exemestane בלבד (6.9 חודשים לעומת 2.8 חודשים, יחס סיכון של 0.43, p<=0.0001).

החוקרים מדגישים כי התוצאות היו מובהקות מאוד, תוצאה לא נפוצה במחלות ממאירות, בהן לעיתים רחוקות רואים השפעה כזו. בנוסף, שיעורי התגובה היו גבוהים יותר משמעותית (9.5% לעומת 0.4%) והתועלת הקלינית הייתה רבה יותר (33.4% לעומת 18%) בקבוצת הטיפול המשולב.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו סטומטיטיס (8% בקבוצת הטיפול המשולב ו-1% בקבוצת הטיפול ב-Exemestane בלבד), אנמיה (5% ו-1%, בהתאמה), קוצר נשימה (4% ו-1%, בהתאמה), היפוגליקמיה (4% ופחות מ-1%, בהתאמה), עייפות (3% ו-1%, בהתאמה) ודלקת ריאות כימית (3% ו-0%, בהתאמה).

פרופיל הבטיחות עולה בקנה אחד עם התוצאות ממחקרים קודמים.

מתוך כנס 2011 European Multidisciplinary Cancer Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה