אונקולוגיה

ההסכם בין הרופאים לאוצר צפוי להחתם היום (25/8). התומכים: ”הסכם היסטורי” המתנגדים: ”הסכם פלצבו”..

כפי שמדווח ב”הארץ” ההסכם בין הר”י לאוצר אמור להחתם סופית היום ע”י הר”י בראשות ד”ר אידלמן (בתמונה) ונציגי האוצר .

ההסכם כולל העלאת שכר ממוצעת של 49% שתגיע לשיעורים גבוהים עוד יותר בקרב מקצועות המצוקה והפריפריה, קיצור התורנויות ל-6 בחודש למתמחים, שני תורנויות מומחים צעירים בחודש, תוספת של 1000 תקנים לבתי החולים, הפחתת תקן מס’ המטופלים לרופא בקהילה לשעת עבודה מה שיעלה את זמן הביקור הממוצע מ-10ל-12 דקות, הפעלת שעוני נוכחות ועוד…

מול המצדדים בהסכם אשר רואים אותו כהסכם היסטורי חשוב המשנה את פני הרפואה הציבורית בישראל יש גם קריאות התנגדות, בעיקר מצד המתמחים והרופאים הצעירים המכנים אותו “הסכם פלצבו” …

לדיווח בהארץ

תמיכה בהסכם הובעה היום גם ע”י מנכ”ל הדסה, פרופ’ שלמה מור יוסף שטען כי מדובר בהסכם חשוב שיתרום רבות לרפואה הציבורית בישראל תוך שהוא מגדיר את ההסכם כ”הסכם בעל בסיס אידיאולוגי וציוני”.

גם הפרשן הכלכלי של “הארץ” נחמיה שטרסלר המנתח את תוצאות ההסכם טוען שהרופאים ניצחו “בנוק אאוט” את האוצר והגיעו להישגים חשובים שיביאו לשיפור בכלל מערכת הבריאות. במאמרו הוא מצדיק את עקרונות ודרך המאבק שהנהיג ד”ר אידלמן למרות הביקורת שהוטחה בו ע”י המתמחים ורופאים נוספים.

הערת המערכת: יש לברך כמובן על כך שיש כנראה הסכם שבכל זאת צפוי לשפר מצב הרופאים והרפואה הציבורית. זה אולי לא התיקון היסודי והבסיסי שדורשים המתמחים בשכר השעה אבל אי אפשר לזלזל גם בשיפור של קרוב ל-50% בממוצע . מאידך, העובדה שלא נעשו תיקונים ורפורמות בכל מה שקשור לאפשרות מתן שירותים בתשלום במסגרת בתי החולים הציבוריים בעקבות ההתנגדות העיקשת (והלא ברורה למען האמת) של האוצר,תגרום לכך שהעיוות הנוכחי שבו הרפואה הציבורית מופלית למעשה לרעה מול בתי החולים הפרטיים וכתוצאה מכך היא נפגעת כלכלית וגורמת אף להעלאת הנטל על הציבור הנאלץ להשתמש בשירותי הרפואה הפרטית – תמשך. יש מקום לדעתנו לשקול מעין “ועדת טכטנברג” שתעסוק בסוגייה הזו ..

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה