אונקולוגיה

יעילות זריקות אתנול בטיפול בגרורות לקשריות לימפה עקב ממאירות של בלוטת התריס (J Clin Endocrinol Metab)

חוקרים מנורבגיה מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת the Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism כי זריקות אתנול בהנחיית אולטרה-סאונד מביאות לשליטה בגרורות לקשריות לימפה צוואריות בחולים עם ממאירות פפילארית של בלוטת התריס.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גידול זה אחראי לכ-80% מכלל הגידולים הממאירים של בלוטת התריס. בחולים עם מחלה בסיכון נמוך, שיעורי ההישנות לאחר כריתה מלאה של בלוטת התריס הגיעו לעד 20%.

החוקרים החלו במתן זריקות אתנול בהנחיית אולטרה-סאונד בשנת 2004. במחקר הנוכחי, הם סקרו את התוצאות ב-63 חולים עם 109 קשריות לימפה חיוביות.

לאחר כריתת בלוטת התריס, עד 1 מ”ל של אתנול 99.5% הוזרק לגרורות בקשריות לימפה.

101 קשריות לימפה (93%) הגיבו לטיפול וב-72 נעלמו הגרורות. התגובה הוגדרה כתגובה מלאה ב-92 חולים ותגובה לא-מלאה בתשעת החולים הנותרים.

שני חולים לא הגיבו לטיפול ובארבעה חולים חלה התקדמות של המחלה. בשתי קשריות לימפה שקודם לכן הוגדרו ככאלו שטופלו בהצלחה, זוהתה בהמשך עדות לממאירות במהלך מעקב של מעט למעלה משלוש שנים.

החוקרים כותבים כי הם הצליחו לטפל בקשריות בקוטר של עד 2.3 מילימטרים, אך דרושים מחקרים נוספים בכדי לקבוע אם לאלו יש חשיבות קלינית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדובר בטיפול משתלם מבחינת עלות-תועלת, ללא תופעות לוואי מג’וריות, העשוי להחליף את הצורך בכריתה ניתוחית חוזרת.

J Clin Endocrinol Metab 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה