אונקולוגיה

תועלת הישרדותית לטיפול בן שלוש שנים בגליבק בחולים עם GIST (מתוך הכנס השנתי ה-47 של American Society of Clinical Oncology)

התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי הישרדות ללא-הישנות של חולי GIST (Gastrointestinal Stromal Tumor), תוך השוואת התוצאות בין חולים שטופלו בגליבק במשך שנה אחת ואלו שקיבלו את הטיפול במשך שלוש שנים לאחר ניתוח לכריתת הגידול. התוצאים המשניים כללו את שיעורי ההישרדות הכוללים ואת בטיחות הטיפול.

מתוצאות מחקר חדש בשלב III עולה כי שיעורי ההישרדות ללא-הישנות ושיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים גבוהים יותר לאחר טיפול אדג’וונטי בן שלוש שנים ב-Glivec בחולים לאחר ניתוח כריתת GIST. התועלת ההישרדותית הייתה גבוהה יותר עם מתן הטיפול למשך שלוש שנים, בהשוואה לטיפול בן שנה אחת לאחר הניתוח. לממצאים חשיבות בעיקר לחולי GIST בסיכון להישנות לאחר כריתה מלאה של הגידול הראשוני.

חברת נוברטיס הודיעה על הנתונים החדשים לפיהם חל שיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ללא-הישנות ושיעורי ההישרדות הכוללים בחולים שנטלו Glivec (Imatinib) למשך שלוש שנים לאחר הניתוח, בהשוואה לטיפול בן שנה אחת.

מהתוצאות עולה כי לאחר חמש שנים, 67% מהחולים שנטלו גליבק למשך שלוש שנים שרדו ללא-הישנות (תוצא עיקרי), זאת בהשוואה ל-48% מאלו שנטלו את הטיפול במשך שנה אחת (p<0,0001). יתרה מזאת, שיעורי ההישרדות בחולים שנטלו גליבק במשך שלוש שנים עמדו על 92%, בהשוואה ל-82% באלו שנטל את הטיפול במשך שנה אחת בלבד (p=0.019). חציון המעקב אחר החולים היה 54 חודשים.

המחקר בשלב III כלל 400 חולים וזהו המחקר הפרוספקטיבי, רב-מרכזי הראשון שהדגים תועלת הישרדותית לטיפול אדג’וונטי בן שלוש שנים בגליבק בחולים עם KIT+ GIST, בהשוואה לטיפול בן שנה אחת. פרופיל תופעות הלוואי תאם לזה עליו דווח במחקרים קודמים.

המחקר מאשר את ההשערה לפיה הארכת משך הטיפול בגליבק בחולים לאחר ניתוח מביא לשיפור שיעורי ההישרדות ללא-הישנות. בפעם הראשונה הודגמה תועלת על שיעורי ההישרדות הכוללים. תוצאות המחקר עשויות להשפיע לטובה על הטיפול מאחר שיסייעו לרופאים ליצור תכנית טיפול אופטימאלית לחולים עם גידולי GIST נתיחים.

מתוך הכנס השנתי ה-47 של American Society of Clinical Oncology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה