אונקולוגיה

טלפונים ניידים בחולים מאושפזים נושאים חיידקים (Am J Infect Control)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת יוני של American Journal of Infectious Control עולה כי טלפונים ניידים של חולים מאושפזים והמבקרים שלהם נושאים לעיתים קרובות פתוגנים נוזוקומיאליים, בשכיחות גבוהה יותר מהטלפונים הניידים של העובדים במרכז הרפואי.

בניגוד ליתרונות של מכשירים אלו, חלק מהמומחים טענו כי טלפונים ניידים של אנשי צוות רפואי עשויים לשמש כמקור להעברת חיידקים פתוגניים בבית החולים. עם זאת, אין נתונים רבים אודות האיום עקב טלפונים ניידים של מאושפזים או מבקרים בבית החולים. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע אם טלפונים ניידים של חולים מאושפזים, בני משפחה וחברים של מאושפזים והמבקרים עשויים לשאת חיידקים פתוגניים העשויים להוביל להתפתחות זיהומים במחלקות אשפוז.

הדגימות נאספו מהמקשים, המיקרופונים והאוזניות של 200 טלפונים ניידים, כולל 67 טלפונים של אנשי צוות רפואי ו-133 טלפונים של חולים, מלווים ומבקרים.

חיידקים פתוגניים תורבתו מ-39.6% מהטלפונים הניידים של חולים ומבקרים, בהשוואה ל-20.6% מהטלפונים הניידים של אנשי צוות רפואי (p=0.02). פתוגנים עם עמידות לתרופות מרובות, כולל MRSA (Methicillin Resistant Staphylococcus Aureus), ESBL E. Coli (Extended Spectrum Beta-Lactamase), זני קלבסיאלה, זני אנטרוקוקוס עם עמידות רבה לאמינוגליקוזידים ו-Acinetobacter baumanii עמיד לקרבפנם, תורבתו משבעה טלפונים ניידים של חולים ומבקרים, ולא תועדו מקרים דומים מטלפונים ניידים של אנשי צוות רפואי.

מהממצאים עולה כי טלפונים ניידים של חולים, מבקרים ומלווים מעלים את הסיכון לקולונוזיאציה של פתוגנים נוזוקומיאליים, בהשוואה לטלפונים של אנשי צוות רפואי. כנגד איום זה יש לנקוט באמצעי מניעת זיהומים ספציפיים.

Am J Infect Control. 2011;39:379-381

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה