אונקולוגיה

הרחבת התוויה ל- ‘גרדסיל’ (Gardasil®) בישראל כחיסון המיועד לשימוש גם בקרב נשים בוגרות (הודעת MSD)

להלן הודעה שהועברה ע”י “לוגוס” חברת יחסי הציבור של MSD :

‘גרדסיל'( Gardasil®-Quadrivalent Human Papillomavirus types 6,11,16,18 Recombinant ) אושר לשימוש על ידי משרד הבריאות כחיסון המיועד גם לנשים בוגרות בגילאי 27 עד 45, כנגד סרטן צוואר הרחם, הפות והלדן (נרתיק) וכנגד יבלות באיברי המין (קונדילומה). זוהי הרחבה של ההתוויות הקיימות בישראל. עד כה הותווה החיסון לנערות ולצעירות בגילאים 9 עד 26 שנים בלבד.

‘גרדסיל’ הוא החיסון היחיד היעיל כנגד 4 זנים של וירוס הפפילומה (HPV ): הזנים 16 ו- 18, האחראים ל- 70% ממקרי סרטן צוואר הרחם, והזנים 6 ו-11 האחראים ל- 90% ממקרי היבלות באברי המין (קונדילומות). האישור מבוסס על מחקרים קליניים בקרב נערות ונשים בוגרות עד לגילאי 45 שנים, שהראו יעילות גבוהה במניעת נגעים טרום סרטניים בצוואר הרחם, בפות ובנרתיק וכן במניעת יבלות באברי המין וזיהום מתמשך, הנגרמים על ידי זנים אלה.  

קונדילומה היא מחלת מין הנגרמת אף היא על ידי וירוס הפפילומה, ולכן עשויה לעבור באמצעות מגע מיני עם נשא של הוירוס. חשוב להבין כי המגע המיני לא חייב להיות מלא וכי מגע מיני חלקי יכול להוביל להדבקה. קונדום אינו מגן מפני הידבקות בוירוס ולכן אינו יכול להגן מפני המחלה. המחלה מתבטאת ביבלות באזור איברי המין הנראות כמו “פרחי כרובית”. זוהי מחלת המין הנפוצה ביותר

ד”ר אדוארדו שכטר “בעולם ידוע כי בכל שנה מאובחנות כ- 1% מהאוכלוסייה הבוגרת וההערכה שהיא בישראל יש כ-0.8% חולות במחלה (יבלות באברי המין) . התחלואה בגיל הבוגר דומה לתחלואה בגיל הצעיר ועד היום לא ניתן היה להגן על נשים בוגרות מפני המחלה, שכן גם קונדום אינו מגן באופן מלא מפני ההידבקות. המחקרים החדשים מראים כי גם נשים מבוגרות יכולות להגן על בריאותן ולהקטין את הסיכון לחלות כתוצאה מהווירוס ולהפחית את הסיכוי לחלות בסרטן צוואר הרחם ויבלות ובאברי המין”. 

סרטן צוואר הרחם היא מחלה קשה שעלולה לסכן חיים. סרטן צוואר הרחם הינה מחלה הנגרמת ברוב המכריע של המקרים ע”י וירוס הפפילומה. בכל שנה מאובחנות בישראל כ- 180 נשים החולות בסרטן צוואר הרחם.

מחלות אלה נגרמות ברובן המכריע כתוצאה מוירוס הפפילומה, אשר כ- 8 מתוך 10 נשים עלולות להיחשף (להידבק) בו במהלך חייהן. חשיבות ההתוויה החדשה היא בכך שגם נשים בוגרות יכולות כיום להתחסן ולהפחית את הסיכון לחלות כתוצאה מהידבקות בוירוס.

דר’ שכטר מוסיף: “החיסון מפחית את הסיכון לחלות בסרטן צוואר הרחם ומחלות מין הנגרמות ע”י HPV כגון קונדילומות ונגעים סרטניים וטרום סרטניים הקשורים ב-HPV , סיכון הקיים גם בגילאים מבוגרים יותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה