אונקולוגיה

מוצרי סויה בטוחים בנשים לאחר סרטן שד (מתוך הכנס השנתי ה-102 של American Association for Cancer Research)

מוצרי סויה אינם מעלים את הסיכון להישנות או תמותה בנשים לאחר סרטן שד, כך עולה ממטה-אנליזה שהוצגה בכנס השנתי ה-102 של American Association for Cancer Research.

לדברי החוקרים, ניתן להבטיח לנשים שאוכלות מוצרי סויה כי צריכת סויה בכמות מתונה אינה מעלה את הסיכון להישנות סרטן שד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במשך שנים רבות נשים והרופאים המטפלים חששו כי איזופלבונים בסויה עשויים להגדיל את הסיכון להישנות ממאירות בשל תכונות הדומות לאסטרוגן, כולל היכולת להיקשר לקולטנים לאסטרוגן  בשדר ולעודד התרבות של תאים.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על נתונים מפרויקט After Breast Cancer Pooling Project, שכלל למעלה מ-16,000 נשים בגילאי 20-83 שנים משלושה מרכזים בארצות הברית ומרכז אחד בשנחאי. עם זאת, המחקרים היו תצפיתיים בלבד.

כל הנשים אובחנו עם סרטן שד פולשני ומשאלוני תזונה עולה כי צריכת סויה יומית בקרב נשים בארצות הברית עומדת על 3.2 מ”ג נמוכה משמעותית מהממוצע של 45.9 מ”ג בנשים סיניות.

במהלך מעקב ממוצע של 9.2 שנים, הישנות תועדה ב-2,622 נשים ומספר מקרי התמותה עמד על 2,592 מקרים.

כאשר החוקרים השוו בין נשים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של מוצרי סויה ובין אלו שצרכו את הכמות המעטה ביותר, הם מצאו כי צריכת סויה רבה לאחר אבחנת ממאירות הובילה להפחתת הסיכון להישנות סרטן שד ותמותה מכל-סיבה בשיעור של כ-15%.

החוקרים מדווחים כי בקרב נשים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר (מעל 23 מ”ג ליום) חלה ירידה של 9% בסיכון לתמותה וירידה של 15% בסיכון להישנות, בהשוואה לנשים שצרכו את הכמות המעטה ביותר (0.48 מ”ג ליום ומטה).

כמו כן, מהתוצאות עולה כי בנשים שטופלו בטמוקסיפן שצרכו כמות רבה של איזופלבונים חלה ירידה בסיכון לתמותה מכל-סיבה ובהישנות סרטן שד, בהשוואה לנשים שלא נטלו טמוקסיפן וצרכו את הכמות המעטה ביותר של מוצרי סויה.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

מתוך הכנס השנתי ה-102 של American Association for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה