אונקולוגיה

עדכונים בנושא השביתה ומאבק הר”י , ליצמן מנסה לקדם השר”פ וסקר אי-מד מצביע על תמיכת הצוות הרפואי בכך

באתר מטה המאבק שהקימה הר”י ניתן לצפות בעדכונים הנוגעים לשביתה ולהמשך ההתדיינות מול הממשלה.

בתוך כך, פירסם היום סגן השר ליצמן הודעת הסבר לפיה ניתן להבין שלמעשה אין ליועץ המשפטי ולבג”צ התנגדות עקרונית או ערכית להחזרת השר”פ לבתי החולים הציבוריים. נושא השר”פ הוא אחד הנושאים המרכזיים העומדים לדיון בין הר”י והממשלה. להלן הודעת משה”ב:

 “בעקבות הפרסומים האחרונים בנושא השר”פ בבתי החולים הממשלתיים סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן מבהיר בזאת כי :בית המשפט העליון קבע כי כדי להפעיל שר”פ בבתי חולים ממשלתיים על הממשלה להסדיר זאת בתקנות.

בחירת רופא בתשלום בבתי חולים ממשלתיים יכולה להיעשות בכפוף להסדרה מתאימה בתקנות, באמצעות תאגידי בריאות.

בעקבות חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה החליטה הממשלה להנחות את שרי הבריאות והאוצר להסדיר הנושא בתקנות, אלא שבזמנו ההחלטה בוטלה בלחצו של משרד האוצר.

יצוין, כי אשר לאמירת היועץ לפיה הסדרה בתקנות אפשרית רק לתקופת ביניים שעד לעיגון בחקיקה ראשית אמר ביהמ”ש העליון מפי השופטת נאור כי “עם זאת אבהיר כי ביחס למתווה הפעלת השר”פ באמצעות קרן מחקרים שהיא “תאגיד בריאות”, אין דעתי נחרצת כדעת היועץ המשפטי לממשלה. כשלעצמי סבורה אני כי הוראות סעיפים 21 ו-31ג(ב) לחוק יסודות התקציב, התשמ”ה-1985 עשויות לקיים את דרישת החוקיות במישור ההסמכה להסדרת נושא השר”פ, ובלבד שיותקנו מכוחן תקנות מתאימות ומפורשות לנושא זה, דבר שלא קרה.

מכאן, שהנושא מצוי בסמכותה המלאה של הממשלה, היכולה להנחות באופן מתאים את השרים.

כידוע, פורסם גם בתקשורת שראש הממשלה נתניהו תומך בהחזרת השר”פ למרות התנגדות האוצר. 

לאחרונה הפנינו לדיון מצולם שהתקיים בערוץ 1 בין פרופ’ רוטשטיין מנכ”ל שיבא תל השומר  (המצדד בהחזרת השר”פ) לבין פרופ’ בן נון, סמנכ”ל משה”ב לשעבר (המתנגד לכך) בנושא זה, וקיימנו סקר עמדות. מעניין לציין שבסקר זה שבו השתתפו כמה עשרות  יש אמנם רוב לטובת החזרת השר”פ אך קטן יחסית..באופן מפתיע נראה שלא מעט רופאים מהשירות הציבורי אינם תומכים בהחזרת השר”פ לבתי החולים הציבוריים. להלן התוצאות:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה