אונקולוגיה

אחוז מונוציטים גבוה מנבא תגובה בחולים עם תסמונת סזארי (מתוך הכנס השנתי ה-69 של American Academy of Dermatology)

באחד המחקרים הגדולים ביותר עד כה בחולים עם תסמונת סזארי (Sezary Syndrome) הצורה הלויקמית של לימפומה של תאי T חוקרים הצליחו לזהות מספר גורמים המנבאים תגובה מלאה לטיפול.

בין הגורמים הללו מציינים החוקרים את אחוז המונוציטים הבסיסי ממצא עליו לא דווח מעולם קודם לכן. כמו כן, שיעורי התגובה של 75% שתועדו במרכז הרפואי בו עבדו החוקרים היה גבוה יותר ב-12% בהשוואה לשיעור שדווח בספרות הרפואית.

החוקרים מוסיפים כי יחס CD4:CD8 נמוך יותר, אחוז מונוציטים גבוה יותר ומספר נמוך יותר של תאי T אבנורמלים בזרם הדם הינם כולם גורמים מנבאים משמעותיים לתגובה מלאה.

באופן מסורתי, רק 20% מהחולים עם תסמונת סזארי צפויים לתגובה מלאה. אך במחקר הרטרוספקטיבי הנוכחי, שיעורי התגובה המלאה עמדו על 30%.

מדגם המחקר כלל 143 חולים עם ECP (Extracorporeal Photophoresis) במהלך תקופה של 25 שנים. החוקרים התמקדו ב-97 חולים עם מחלה בשלב III או IV עם טיפול במשך לפחות חודשיים ב-ECP, בשילוב עם טיפול סיסטמי אחד או יותר בתכשירים דוגמת Interferon-Alfa, Interferon-Gamma, Sargramostim או רטינואידים סיסטמיים.

ב-73 חולים (75%) תועד שיפור משמעותי עם טיפול משולב. בנוסף ל-29 החולים (30%) עם הפוגה מלאה במחלה, ב-44 חולים (45%) תועדה תגובה חלקית, שהוגדרה בנוכחות שיפור של 50-100% במדדים העוריים ובמדדים בבדיקות הדם.

בהשוואה לחולים שלא הגיבו לטיפול, באלו עם תגובה מלאה יחס CD4:CD8 היה נמוך יותר (13.2 לעומת 44.2, p=0.04), אחוז נמוך יותר של CD4+/CD26- (27.4 לעומת 57.2, p=0.01) ו-CD4+/CD7- (20 לעומת 41.3, p<0.01).

חציון אחוז המונוציטים בחולים עם תגובה מלאה עמד על 9.5%, בהשוואה ל-7.3% באלו שלא הגיבו לטיפול (p=0.02).

הגיל בעת האבחנה, חציון ספירת התאים הלבנים ורמות LDH היו דומים בין אלו שהגיבו באופן מלא ואלו שלא הגיבו לטיפול.

החוקרים מדגישים כי טיפול משולב נמצא עדיף משמעותית על טיפול מונותרפי, כאשר שיעורי התגובה המלאה עמדו על 30% לעומת 20% בחולים תחת טיפול מונותרפי.

מתוך הכנס השנתי ה-69 של American Academy of Dermatology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה