אונקולוגיה

שני רשמים חדשים החלו לפעול השבוע בישראל: RA של האיגוד הראומטולוגי ו-TAVI של החוג לקרדיולוגיה התערבותית

השימוש ברשמים (רג’יסטרי) ממשיך להתרחב…בימים האחרונים החלו לפעול שני רשמים חדשים. האחד הוא ביוזמת האיגוד הראומטולוגי אשר אוסף מידע על חולי דלקת פרקים שגרונית (RA) ומחלות קרובות, והשני ביוזמת החוג לקרדיולוגיה התערבותית של האיגוד הקרדיולוגי אשר אוסף מידע על השתלות מסתמים אורטליים באמצעות צינתור (TAVI) .

שני הרשמים פועלים על מערכת ה-MESS שפותחה ע”י e-Med ואשר כבר הופעלה בהצלחה בסקרי ה-ACSIS האחרונים, וכן משמשת את המאגר הלאומי לדיווח תופעות לוואי, שהוקם ביוזמתו של פרופ’ מתי ברקוביץ, אתר ה-ADR .

למגמה ברוכה זו של הרחבת השימוש ברשמים אליה צפויים להצטרף בקרוב עוד איגודים רבים יכולה להיות חשיבות ומשמעות רבה עבור הקהיליה הרפואית בישראל. הרשמים מאפשרים בחינת מגמות תחלואה, יעילות ובטיחות טיפול, איתור גורמי סיכון ועוד – וכל זאת עבור האוכלוסיה הרלבנטית כאן בישראל….

הרג’יסטרי של ה-RA , שניתן לראותו כאן

מאפשר הזנת נתונין על חולים חדשים, קיימים כולל פולואו וביקורים. הרשם יאפשר לזהות ולנתח את פרופיל החולים, מגמות שונות, יעילות ותופעות לוואי של מטופלים וכמובן לאפשר בהמשך אנליזות של הנתונים בחתכים שונים. בכדי להבטיח איכות גבוהה של המידע הוגדרו במערכת בדיקות לוגיות המונעות מלכתחילה הזנה שגוייה או בעייתית של נתונים כפי שניתן לראות במסך הבא. בפרוייקט זה חשוב לציין את העבודה המצויינת שנעשתה באגף למדיניות בריאות של הר”י ע”י ד”ר רונית אלמוג ולנה רוזנמן בהגדרת ואיפיון הרשם.

הרשם השני, של החוג לקרדיולוגיה התערבותית וביוזמתו הפעילה של פרופ’ חיים דננברג, מזכיר החוג, נועד לצבור מידע בטכנולוגיה חדשנית ומלהיבה, ה-TAVI . ה-TAVI נמצא כעת בשימוש עבור חולים הזקוקים להחלפת מסתם אורטלי, אך נמצאים ברמת סיכון ניתוחי גבוהה. לרוב מדובר על אוכלוסיה מבוגרת מאוד. מאות פרוצדורות כבר נעשו בישראל בתקופה האחרונה, והמטרה של הרשם היא לבחון באופן שיטתי את הבטיחות והיעילות של הפרוצדורה, לזהות גורמי סיכון העשויים לסייע בינבוי הצלחה/כשלון של הפרוצדורה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה