אונקולוגיה

הנחיות תזונה חדשות עשויות להפחית הסיכון למחלות ממאירות (מתוך הנחיות ה-USDA)

הנחיות תזונתיות חדשות מטעם ה-USDA (US Department of Agriculture) מכוונות כנגד העליה בהיקף המותניים באוכלוסיית ארה”ב. הנחיות אלו התקבלו בברכה גם ע”י אונקולוגים, המאמינים כי הקפדה על ההנחיות עשויות להפחית משמעותית את הסיכון למחלות ממאירות.

כיום, למעלה משני שליש מהמבוגרים וכשליש מהילדים בארה”ב סובלים מעודף משקל או השמנת יתר. ההנחיות החדשות מתמקדות יותר בהפחתת הצריכה הקלורית ובהגברת הפעילות הגופנית, וממליצות על הגדלת צריכת הפירות, ירקות, דגנים מלאים וסיבים.

הנחיות ה-USDA חופפות בחלקן הגדול את ההנחיות מטעם ה-ACS (American Cancer Society), למרות שיש הבדל בולט אחד בין השניים. הנחיות ה-USDA אינן ממליצות על הגבלת צריכת בשר אדום ומעובד, בעוד שהנחיות ה-ACS ממליצות על-זאת למניעת סרטן. ההמלצה התבססה על מחקרים שהדגימו סיכון מוגבר לסרטן מעי גס ורקטום.

הנחיות ה-USDA שמות דגש על הצורך לשמור על צריכה קלורית מאוזנת בכל שלב במהלך החיים ילדות, גיל התבגרות, בגרות, הריון והנקה וגיל מבוגר.

ההמלצות כוללות את הנקודות הבאות:


  • הגדלת צריכת פירות וירקות, בעיקר ירקות ירוקים-כהים, אדומים וכתומים, ואפונים ושעועית.

  • צריכת לפחות מחצית מכלל הדגנים בצורת דגנים מלאים והגדלת צריכת דגנים מלאים ע”י החלפת דגנים מעובדים בדגנים מלאים.

  • בחירת מגוון מזונות עתירי חלבונים, כולל מאכלי ים, בשר רזה ועופות, ביצים, אפונים ושעועית, מוצרי סויה וזרעים ואגוזים ללא-מלח.

  • בחירת מוצרי מזון עם תכולה גבוהה יותר של אשלגן, סיבים תזונתיים, סידן ווויטמין D.

  • הפחתת צריכה יומית של נתרן לפחות מ-2300 מ”ג; באוכלוסיות מסוימות (דוגמת חולים בגיל 51 ומעלה, שחורים; וחולים עם יתר לחץ דם, סוכרת, או מחלת כליות כרונית), צריכת נתרן לא תעלה על 1500 מ”ג ביום.

  • יש לצמצם ככל הניתן את צריכת שומני טראנס, ע”י הגבלת מזונות המכילים מקורות סינתטיים לשומני טראנס.

  • במקרים של צריכת אלכוהול, יש להקפיד על צריכה מתונה עד משקה אחד ליום בנשים ו-2 משקאות ביום בגברים ורק ע”י מבוגרים בגיל חוקי לשתיית אלכוהול.

הנחיות ה-USDA מקבילות להנחיות ה-AICE להפחתת הסיכון לסרטן. ההנחיות מדגישות בנוסף את חשיבות דיאטה צמחית. במשך שנים, מחקרים הוכיחו כי דיאטות השמות דגש על מגוון ירקות, פירות ודגנים מלאים עשויות לספק הגנה מפני מחלות ממאירות.

מתוך הנחיות ה-USDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה